Thursday, November 13, 2014

Kuda Terlepas Berlari di Tengah Lebuh Raya Persiaran Timur Putrajaya

Alhamdulillah 
pagi-pagi lagi rezeki dah masuk 
berkat dan kuasa ZIKIR 
memang benar jika kita tidak alpa dan dan mohon bersungguh-sungguh kepada Allah swt pasti Allah balas

___________________________________________________________

hari ni pagi aku bz nk uruskan kenaikan pangkat Boss baik aku tu 
nampaknya cabaran baru bermula nanti ... tah bila ... 
harap2 pengganti beliau baik cam die jg

lepas setel urusan boss aku tu 
aku bz melayan pelanggan-pelanggan aku 
sampai tak menang jari nk mereply..alhamdulillah

__________________________________________________________________

hari ahad lepas
9.11.2014

otw kami balik dari Sepang 
dalam pukul 10.00 pagi cam tu 
tetiba perasaan kuda berpelana tanpa penunggang
berlari laju sebelah kereta kami  di Persiaran Timur(hiway putrajaya menuju ke Dengkil)
dan berlari masuk ke jalan bertentangan
 memang sangat bahaya situasi masa tu 
aku risau kereta dari jalan sana tu berlanggar dengan kuda yang dok pecut dari arah bertentangan 

penunggang kuda tu dah panik dan tercengang dah jauh dah kena tinggal ngan kuda dia
Penunggang kuda tu ....Polis Berkuda Putrajaya
macam mana kuda tu boleh terlepas kat tengah lebuhraya dan tuan die boleh kena tinggal aku tak pasti pulak 
sbb waktu kami sampai kat situ tuan die dok kejar kuda tu sambil berlari 
mana nk dapat wei...kuasa kuda dan kuasa manusia

dan tak pasti pulak macam mana diorg dpt tangkap kuda tu dan di mana 
harap-harap tuan kuda tak kena tindakan tatatertib la ... 
merisiko nyawa manusia dan harta kerajaan 






kelajuan lebih kurang 70km/h rasanye 
lupa plak nk snap meter kereta
tapi situasi aku aku risau dan cuak sikit
kot2 kereta jalan belah sana pin-pin kuda ni die terkejut 
langgar kereta belah jalan kami 

aku rasa la kuda ni berlari ke arah tu sbb nak balik semua ke kandang die 
terletak di kawasan perumahan kuarters kami di P15H

 
 

10 comments:

Nadratul Syazwana said...

Wahhh, kuda pulak? Biasa tengok lembu je lari time nak qurban hehe

AnneRaini said...

kuda tu merajuk kot..kihkihkih

Diana Rashid said...

mujur dia tak melintas depan kereta ye..bahaya tuh..

Daddy Ziyyad said...

hahaha..lawak pulak membayangkan tuan kuda tu lari kejar...mmg tak dapat la kan...Tapi tu respons semulajadi..kalau saya pun, saya kejar ..:P

Harap tiada insiden kemalangan melibatkan kuda mahupun manusia lepas tu

Aty_Fared said...

wah wah.. ingat lembu jer boleh terlepas di kawasan kampung..?? haa.. ni kawasan bandar.. kuda pon boleh terlepas.. :)

LYAfrina said...

ni mesti kes sempat lari dari kndang or tuannya.. tp bahaya jugak..takut dia main rempuh org kan

MizzTina said...

tuan kuda benti tepi jap kot kak, buang air kecik..pastu lupa tambat, tu yg lepas..hahaha..

lovelywa said...

bole pulak camtu ye..kot tuan punye kuda tu benti kencing kjap kot..lupe nak tambat..hahaha..sib baek tak jadik apa2 kan..

♥ Mrs. Secretary ♥ said...

Kuda tue tension kot..hehehe...mcm2..

Lynn Damya said...

Wahhh !!! Kuda !!! Kudaaaa !!! Kudaaaa !!! kalau aku yg nampak ni confirm aku jakun gila sambil terjerit2 kegembiraan, maklumlah aku ni pencinta haiwan, mcm anak lelaki kau tu kak..haha