Friday, November 28, 2014

Rezeki | Mangga Asam Boi & Bihun Goreng Sedap

alhamdulillah 
rezeki Allah datang dalam perbagai cara 

TQ pada kawan-kawan aku sbb tunaikan impian ...eh eh impian ke ....
mengidam nk merasa sebenarnya
nak rasa hot trending Mangga Asam Boi

saje je bercerita kat rakan sekerja ... sedap sgt ke mangga asam boi tu ...

tetiba smlm pagi-pagi ...di hulur sebekas MANGGA ASAM BOI 
wahhhhhh rezeki .... homemade katanya 
ade lebihan mangga so buatkan utk aku .....
mmg rezeki aku .... TQ TQ kawan 


mmg sedap uoll
mangga asam boi ni 
pedas-pedas, manis-manis, masam-masam

sebulan lebih aku la hepi sangat kat opis ... selain hepi bekerja ngan dengan bos 
tak hepi sbb rakan sekerja sekepala dah pindah aras lain ....
mmg jarang sangat dapat jumpa ... klu tak hari-hari ade je perkara yang buat kami gelak besar 
kakak tu sangat rajin masak dan paling best mmg sedap 
serius aku slalu rindukan masakan die ... hahahahha

yang selalu aku rindu of coz la bihun goreng die dan kerutup daging ..... nyummy
semalam jumpa ngadu rindu ....
haaaaaa pagi kat parking lagi die dah hulur sebekas bihun goreng idaman 
Alhamdulillah rezeki aku dan Fahim 
nak tau bihun goreng jugak fav food fahim 
mmg kena sangat la 



walaupun masih terasa sakit di dada akibat Melecur | Tragedi Kuah Laksa
tapi aku happy 

bihun ni mmg sedap ... selain perencahnya bihun tu sendiri yang sedap 
bihun ni tak de dijual di zon tengah ni 
hanya boleh di dapati zon  timur 
BIHUN CAP TERUNG
kenyal, mudah lembut wlupun direndam sekejap, tak mudah putus-putus waktu kita masak dan rasa sedap ...lain dari bihun dipasaran
harga aku tak sure tp mmg sedap
tapi dijamin halal .... kilang die kat kg kakak opis aku 
eh tetiba promote jenama bihun plak .... kuang kuang ....





11 comments:

Nieyl said...

Alhamdulillah..rezeki..:)

LYAfrina said...

alhamdulillah..rezeki..

eyhh..serius kat sana takde cap terung tu?? lya mmg guna brand tu la.. mmg sedap..mee dia mmg x sama dgn y lain.. igtkan cap terung tu pasaran seluruh malaysia.. sama mcm mee lidi jugak la kan..sana xde kan? mee lidi lagi sedap.. nanti lya blanje mee cap terung kat eima ye.. blh msk sndiri nanti.. hehe

LYAfrina said...

harga cap terung tu dalam rm2.50++ atau rm2.80++ dah lupa.. mmg penuh la stok kat rumah

nuyui a.k.a miss YUI said...

alhamdulillah rezeki akk..

AnneRaini said...

rezeki dtg dlm pelbagai cara kan...sy pulak anggap keje weekend ni adlh rezeki sbb bukan sng nak dpt ot..hehe

Kopiolimauice said...

rezeki ye ;)

Sweetmama said...

Alhamdullillah rezeki,

kecur liur setiap kali tgk org post pic jeruk asam boi ni tau..

Diana Rashid said...

Alhamdulillah..rezeki..

hainom OKje said...

Tulah kalau dah kata rezeki..... masuk kot mana sampai jer rezekinya.
Sedapnya meehoon tambah orang buatkan kan Eima. Oh Cap terung yer....mmg tak pernah jumpa.

Lynn Damya said...

Salam, haa rezeki betul ko mintak terus dapat kak, haha :D

winda pelangi said...

Nak order bole....sedap bihun nie