Tuesday, December 9, 2014

Menyesal Pi karnival Jom Makan Buah 2014

6/12/2014

si Fahim kan penggemar durian 
so saja je la niat di harti nak bawa fahim makan durian dan buah-buahan tempatan
so kami ke  Jom Makan Buah 2014
 
 
Karnival Jom Makan Buah 2014

sebab aku bukan penggemar durian 
dan time tu mmg tak teringin nk makan pun 
sbb terkejut tgk harga yang melampau mahal 
putus selera aku 

enPanjang pilih saiz yang sesuai dengan fahim 
sbb Fahim sorang je pun nak makan kan 
mak pak dah putus selera dah 
sekali timbang RM30.00
sebiji kecil je pun 
tak pe demi mu anak 

 

buah kegemaran Fahim  bernilai RM30.00
semua ni die makan sorg


kami pilih buah durian D24 RM26.00 sekilo
terasa nak makan sekali dengan kulit-kulitnya


katanye D24 durian pahang 
tapi rasa dah la tawar, bau tak menyengat, tak de rasa gas paling besh biji besar dan isi nipis
berniaga biar jujur banggg....
klu tu durian kampung kabor la durian kampung buat ape nak tagging D24 harga mencekik darah 

lain la kami ni bukan orang pahang dan tak penah makan D24
sampai tatau beza D24 tu cam ne rasanya dan saiz biji dan isinya

biji kemain besar, silap aku tak snap sisa si Fahim tu ...

sepatutnya time karnival cam ni la 
harga runtuh 
bukan harga mencekik darah 
pihak pengurusan kena la pantau dan buat inisiatif supaya 
program seperti yang diharapkan 
murah, menarik dan berinovasi
bukan takat dok heboh ...ulang-ulang kat speaker "bukan senang nak dapat lempuk"

Note : pasal ape org melayu tak mo sapot dan beli dari kedai org melayu ....pasal ni la .... beli ngan cha ya nun alif siap dapat diskaun harga cincai-cincai saje ... salah sape salah org melayu sendiri terlalu nak mengaut keuntungan ...pastu dok canang suruh sokong dan beli dari org melayu boikot sana sini

11 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

silap orgla dia nak pekena ni..

itulah melayu.. mslh niaga mcm ni.. tak support katalah kt tlg bgsa lain.pdhl bangsa sndiri taknak tlg bgsa sndiri..

yg tau cekik darah pastu PHD.

Kopiolimauice said...

gilo bapak mahaiiiii mmng menyesal lah

AnneRaini said...

tak teringat pon ade karnival ni.. tp mmg seriklah sbb yg karnival makan buah sblm ni pun kemain mahal mencekik harga duriannyer. tak berbaloi.

Masya said...

kwn opis yg pg pun ckp mcm tu mahal² buah yg dijual .. gerai pun x bnyk sgt huhuhu .. mcm xda sambutan .. tu yg mahal kot... sepupu² yg pg pun ckp cam tu... pttnya juallah harga runtuhkan .. ermmmm ...

syawalsimpsons said...

member aku pon kata harga mahal sangat....tak jadi beli..terus balik...

Chekgu Azrine said...

Alahai..tukang jual tu pun..nk menipu xberagak

Diana Rashid said...

tau tak pe..sama macam kat sini..kalau beli dengan cina harga mahal pun kualiti hebat.tapi beli dengan melayu harga mahal ke murah ke kualiti memang nak nangis la ..tapi tak semua..cuma susah nak jumpa.

Cik Puan Eka said...

gulpp awatnya mahal sampai begitu. Adoi doi doi.

KIte kalu nak beli doyan, mmg tunggu ayah belikan. Sebab dia pandai tengok durian. Jangan nak nipula kan. Eka plak suka durian jenis kampong2 punya.

Ni tak menyabo tggu 8 bulan, bulan depan. Lame beno pantang makan doyan ni aaaaaa teringin

zarulfarhana said...

memang cmtue pon kalau peniaga melayu...
suka xjujur

faraherda.razalan said...

Yup! Sy sependapat dgn awak. Knp kita prefer beli dgn Cina? Sbb servis mrk yg tip top. Melayu? haih!

LYAfrina said...

leh geng dgn asya ni..
suka mkn durian