Monday, January 26, 2015

Makan Malam di Restoren Singgah Selalu, JB

26/12/2014

lepas check in di Tropical Inn Hotel, JB 
kami keluar makan malam 
cari di sekitar kawasan tepi laut 

Kami Berhenti dan Makan Malam 
di Restoren Singgah Selalu 

ok la restoren ni 
besar... banyak seat ... dan banyak jugak pilihan makanan


antara menu-menu yangs empat aku amik gambar 




ABC 
sejuk2 musim hujan..memalam buat plak tu makan .....
ok la not bad ... kat Medan Selera Shah Alam lagis edap

Tauhu Bakar 
kudapan sebelum makanan berat sampai 
ok la sos die 
mmg sedap 

budak berdua yang makan yang atas je 
yg bawah2 abah tolong makan 
aku ....tgk je la ... sejuuuukkkk

menu kami sekeluarga malam tu di Restoren Singgah Selalu


 Udang Goreng Butter

 Kailan Ikan Masin


Paprik Ayam 
aku suka sbb sayur segar2

Sotong Masak Kicap 
sotong kurita kot ... besar2
 

Siakap Stim Lemon Pedas

Total Makan Malam tu RM230.00
ok la kot untuk 6 org makan
sbb bukan kami yang bayar tp Pakcu yang bayar ... hahahha 
TQ Pakcu !!

dan ini la Rombongan kami ke Zon Selatan
Family  Kecik Kami
Atok & Nenek
Pak Cu & Cu Farah


sebab aku dah tukar token
nak tak nak icha kena naik jugak keta ni 
sbb mama paksa 
budak mengantuk nampak mainan pun tak selera 
 

komen aku pasal Restoren Singgah Selalu ni
bab kebersihan ok 
makanan sedap dan bersih 
kerusi meja banyak walaupun org penuh 
banyak side order yang boleh kita order untuk kudapan 
masa menunggu pun tak lama ok la 
suasana pun ok la 

nanti maybe kalau ke JB lagi 
mungkin boleh singgah lagi untuk makan malam 

 

13 comments:

TeacherAzimah said...

aku pun penah dinner kat restoran ni. sedap so agak berbaloi wlupun price agak mahal. tak leh lupa anak aku jatuh dr kerusi kat sini huhuhu...

syawalsimpsons said...

penah masuk jjcm kan restoran ni kan.....adik ipar review restoran ni pon macam ko jugak...

MizzTina said...

restoran paling org suka singgah..

AnneRaini said...

walaupun nama die singgah selalu tp masa aku dok jb dulupun aku pergi sekali je...itulah pertama dan terakhir..

aizamia3 said...

not bad tengok menu dia.. ;)

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam ima,
udang goreng butter tu nampak sodap :)

Diana Rashid said...

Restoran singgah selalu ni tetap meriah dari dulu sampai sekarang..

nuyui a.k.a miss YUI said...

Mskn pun nmpk sdp tu.

hainom OKje said...

Mmg femes tempat ni Eima..... okje singgah jugak kat sini masa gi JB dulu. Lama dah.... Mmg puas hati dgn service dan makanan dia. Mcm sedap pulak tengok sotong kicap tu....pekat melikat hihi ...

Puan Kutu said...

Antara restoren popular di jb.terliur sudah tgok menunya.rasa macam teringat2 rasa tauhu bakar,belah utara sini susah nak dapat, tak macam johor

Aty_Fared said...

aku suke kedai ni.. banyak pilihan makanan.. tapi ko tak rasa bising sangat ker.. hahaha.. ker sebab biasa aku pergi malam minggu...huhu

LYAfrina said...

waa..penuh org tu...
nmpk sedap2..nama restoran pon dh ckp menarik

Lynn Damya said...

Salam, hahaha aku yg duk jb pun xpernah makan kat sini...kenapa entah..sbb takut mahal kot..hihi