Monday, January 5, 2015

Orientasi Darjah Satu | Fahim

meh aku habiskan cerita anak-anak dulu hari ni ...
nanti boleh start cerita jalan2 tahun lepas dengan senang hati 

pagi tadi turn alisha
belah petang ni turn Fahim plak 

2/1/2015

Fahim orientasi Darjah 1
sekali lagi aku nak teriak kuat-kuat
aku dah tua ...wuwuwu
kejap je budak berdua tu membesar
tapi mak depa jugak susah nak membesar



alhamdulillah 
fahim pun cam alisha steady je 
mmg tak silap percaturan aku hantar Fahim ke PraSekolah tahun lepas
dan daftar di sekolah yang sama tahun 2015
fahim dah biasakan diri dengan suasana sekolah ni 

aku harap fahim dapat jawab soalan penentuan kelas dengan baik 
sbb Fahim ni kadang-kadang suka tulis huruf terbalik 
fahim cakap die boleh buat tapi die lupa cara nak eja BUNGA waktu exam
hahahha 

bermula rutin harian yang akan padat
pagi sekolah kebangsaan 7.30am - 1.05pm 
dan sebelah petang kafa 2.00 - 4.30pm
balik sekolah inshaaAllah aku nak hantar mengaji Al Quran di surau 6.00-7.00 pm
hanya sebelah malam untuk berehat dan siapkan kerja sekolah
no more main games tak tentu masa dah ye Fahim 
rutin awak nanti sangat bz 

Good Luck & Study Hard my dear son !!

12 comments:

Cik Puan Eka said...

Selamat masuk sekolah Fahim.

Teringat pula kenangan darjah 1. Pegi daftar jalan kaki dengan kawan2 tadika, punya semangat. Mak ayah datang selepas kami sampai hihihihihihi

Ibu Lala said...

Cam orang beso je gayanya. Anak akk yg last tu drjh 1 tahun 2016. Macam mana la nanti.

ch@ said...

Manja, aku tengok fahim ni da mcm besar nar gamaknya. da mcm dia senior pula kat sekolah. si otai yg ensem. ngurat sket.

wei, ko usahla kata ko dah tua, nnt makin cpt penuaan ko tu, hahaha. best apa anak da sekolah time ni, turn aku tahun depan. entahlaaa.

ruziyatul mona Adzibi said...

hensem ada necktie! kasut hitam senang no...insyaallah Fahim good boy!

Nad MamaZN said...

fahik nmpk berisi..
rajin2 blajar k fahim!

Mama Kembar 3 said...

encem nya fahim pakai uniform. Good luck fahim! belajar rajin rajin yer :-)

syawalsimpsons said...

mak dia mmg susah nak membesar pon...ko geng la ngan aku...hahahhaha......baguih anak2 ko tak buat hal kan...senang hati ko....lepas ni, inshallah turn aku pulok la...

Azizah Green Line said...

alala.... hensem boi! belajar rajin2 yer nak

Azizah Green Line said...

alala.... hensem boi! belajar rajin2 yer nak

~aSHa~ said...

ada style la anak bujang ni..

LYAfrina said...

olor..smartnya fahim..
x nmpk mcm darjah 1..nmpak matured sgt

Cho Zila said...

steady Fahim.. syukurlah mudah belakakan..