Friday, January 30, 2015

Pisang Goreng Cheese Putrajaya | 1st time makan

Hari pertama persekolahan Fahim ari tu
Sebab penat ke hulu hilir nak balik rumah lepas hantar Fahim ke Sekolah KAFA
kami laki bini detim kejap
Sementara tunggu Fahim abis KAFA

Kami pi makan PISANG GORENG CHEESE
1st time aku makan
Walaupun dah lama jd viral di media sosial
Tak pernah teringin
Tapi kebetulan tgh pusing2 kat presint 3
Niat dihati nk singgah bank/asb nk usha dividen asb
Tapi dari jauh dah nampak org beratur sampai terkeluar2
Terus malas....biar la ...tgu org xde baru pi check

Tetiba nampak Gerai Goreng apusang Putrajaya di sebelah Palace of Justice
Berenti makan2 bazir masa sblm masa jemput Fahim balik sekolah


 Pisang Goreng Cheese
6 ketul RM5.00
+coklat tambah RM1.00
Kami x tambah pun sbb x minat manis2
Tatau nk ckp murah ke mahal sbb x penah mkn ok la kot ...cheese kan

 Keropok Lekor 10 batang RM2.00

tp disebabkan kali pertama makan pisang goreng cheese ni
Mmg bukan citarasa aku la
Rasa muak ....aku lebih suka yg original tu....

Disebabkan aku x gemar...aku paksa enPanjang makan haha
Laki ai tu ckp ni pun bukan selera die
In the end cicah dgn sambal kicap nk hilang muak.....sodap plak ....hehe

Sama ada pisang cheese ni kat sini yg tak sedap atau aku ni kampung sangat .....hehe

Nak buat camne org kampung mana pandai mkn cheese2  ni.....


9 comments:

Nad MamaZN said...

saje nak merasa kan kekdahnya.. tp yg pasti original cicah sambal kicap / gula gak org cari :)

Lynn Damya said...

Salam, huahhh lamanya aku xsinggah sini...haa aku xnmpk ape yg aku type ni kak, sbb bila type..xkua pape, putih je..so, sorry lah if ade typo ek? hehe

haa aku xminat goreng pisang cheese tu, rase pelik je, mahal plak tu...lagi sedap kopok llekor tu haa~~ nyum2..gerai dia cantik plak aku tgk...bersih je..hehe

Diana Rashid said...

Anak2 saya pun tak suka Cheese..jimat duit saya..hahah..

Kopiolimauice said...

sy pon tak minat mcm muakkk

Puan Kutu said...

Mmg tak suka cheese not,sy ni hantu cheese, mmg suka pisang goreng cheese..mungkin klu suka coklat, letak coklat lagi sedap..coklat takdelah manis sangat..kena la dengan cheese yg masam2 sikit..

ros_reeza said...

dah pernah rasa dulu. sama jugak.. bukan selera Ros.. hihi.. cepat muak, sebab berminyak campur cheese kan.

LYAfrina said...

lya pon bru pnh try sekali,..mmg x sedap y lya mkn.. atau mmg rsa mcm tu x pasti.. xpernah cuba lg dgn org lain..

ke tekak kita sama spesis? hehe

Cikna said...

blh thn harganya, plng murah Cikna pernah makan goreng pisang cheese ni 5pcs RM2.00, sodap bona....;-)

Cho Zila said...

memang muakpun.. tapi benonyer der gak akak cuba gerai berlainan.. dan dapat rasa sedap dan tak sedapnyer.. so kalau bukan peminat cheese tak yah nak membazir ngat...