Friday, February 27, 2015

MPH kedai Kegemaran Fahim

semalam aku malas kerja 
lagi pun semalam bgn lewat pukul 7.00 am baru terjaga 
terlajak plak sbb lupa kunci jam 
aku bangun sbb terasa pasai apa rasa lama sangat dah tido ni 

nasib baik sempat hantar Fahim ke sekolah sblm pukul 7.30 am 
tu pun mama cuma basuh muka je ...kih kih kih
mandi balik dari hantar Fahim baru mandi 
boleh je sebenarnya nak pi kerja tapi sbb aku malas jadikan alasan nak bercuti kecemasan semalam

petang tu bosan-bosan bawa bawa budak2 pi alamanda
jalan2 dan makan2

cam biasa Fahim sekarang ni minat betui ngan buku 
asek nak masuk dalam MPH je 

reward 1 untuk abang 1 lagi untuk adik

tak menyabar dah nk meulis ....
dalam kereta pun boleh 
alisha mmg suka kan buku dan pensil
kerja die menulis je 
harap kekal sampai besar 


komik pun komik la ....
selagi die nak membaca 
aku ok je 
lagi pun aku tengok komik ni pun bagus jugak 
kmik tp dalam tu ade helai informasi mengenai macam-macam contoh nye 
klu komik tu pengembaraan ular  ... dalam tu akan ade informasi menganai ular dan spesisnya 
ade cerita mengenai antidot 
bahasa dalam komik pun munasabah dah tiada singkatan 




13 comments:

Chekgu Azrine said...

alhamdulillah..terapkan amalan suka membaca dalam kalangan anak2..bagus tau...

Kopiolimauice said...

bgus terap dri kecik utk membaca bnyk ilmu nnti bleh dpt

fRaMe+LenSeS said...

Alhmdllh. Bgs bgs. Aja depa n bg sokongan mbaca dari sekarang. Moga terus istiqamah wahai ank ank.

Btw, cerpen tu bt snirik. Dgr lagu tu dpt ilham. Lynkn ja ilham tu. Hihihi

nuyui a.k.a miss YUI said...

kck2 dh rajin..bgus dua beradik ni..

Syahida said...

fahim, aunty pun suka mph. rasa nak beli semua! hehe

Bunda a.k.a KN said...

Salam...

salam singgah dari BUNDA...

Lynn Damya said...

Salam, wahhh minat pegi kedai buku ya..bagus betul, rajin membace, yg sorg pulak rajin menulis...sweet sgt dua2 ni..hehe..tahniah kak jd ibu yg supportive! chewaahh (n_n)

Suria Lekatlekitgurl said...

selagi bahan bacaan tu tak merosakkan pemikiran anak, kira ok la tu. dia minat buku dari minat gadget

Diana Rashid said...

Anak perempuan saya pun suka baca komik sebulan wajib beli satu komik.selalunya komik terbitan Ana muslim la yang dia suka..

Puan Kutu said...

baguslah klu minat membaca,komik pun bahan bacaaan juga.selagi takda unsur tak elok bagus apa.kita mak2 ni la yg kena support minat anak.

girl ni kita tak berapa risau Sgt,sbb biasanya mmg rajin,kan Alisha?huhu..

Kira Sakura said...

Alhamdulilah moga sifat rajin fahim dengan alisha ni tempias sikit dengan Fateh Uwais kami amin amin hihihih

bagus dorang ni rajin betoi haaa sesetengah bebudak kan kalau suruh membaca mula pening la sakit perot la kan

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

aku tunggu sale mphonline baru sopim novelssss

Azizah Green Line said...

bagus2...amalkan buadaya membaca dr kecik