Tuesday, February 17, 2015

Ramly Halal Mart | Recommended !!

untuk pertama kalinya kami ke Ramly Halal Mart 
saje je nak beli Frozen Food 
kot2 bosan....lapo2 tengah malam 
boleh jugak goreng2 
aku ni punya perut ni kalau die cakap lapo jgn harap boleh buat tatau 
nak paksa tido pun tak boleh ...die suruh isi full tank dulu baru boleh tido dengan nyenyak 

wahhh kagum kejap tengak org bumiputera kita boleh pelbagaikan perkhidmatan cam ni 
dari buat daging burger je ... glemer dengan burger stall je 20 tahun lepas
tapi sekarang ade lebih dari 22 jenis pilihan jenis produk sejuk beku yang ditawarkan 
termasuk dengan Dine-in dan takeaway dengan lebih dari 10 jenis pilihan makanan 

 menarik kan 
dengan harga bagi aku sangat berpatutan dan paling penting dijamin halal 

aku beli Tempura Chicken Chop Frozen, Jejari kentang dan daging burger
black papper sauce
recommended ...mmg sedap berbaloi dengan harga berpatutan 



ni pula set-set yang boleh diorder 

antara set yang ade 
air pepsi, fun fries dan burger 


 pilihan add on atau ala carte 
harga pun standard burger stall je 
menarik kan 


 keadaan kedai yang bersih dan selesa 
pekerja yang sopan      

dan pilihan kami hari tu 
Burger Daging Original RM5.90
ok la puas hati 
rasa burger macam kat burger stall... not bad 
dapat air dan fries 

aku rasa dah berbaloi dah dengan harga 
dan paling pentinmg produk bumiputera dan dijamin halal 

sape lagi nak sokong produk bumiputera kalau bukan kita orang melayu 
aku akan tulis yang baik-baik jika layanan dan perkhidmatan tu setimpal dengan ape yang kita bayar 
tapi jika bumiputera kita sendiri seperti kejadian bulan lepas terjadi pada aku ari tu 
aku minta maaf banyak2.... bukan niat aku nak jatuhkan org melayu ..bangsa aku ... tapi aku rasa wajar jd pengajaran pada org seperti itu 
terang lagi bersuluh mmg terbukti salah siapa dan siapa yang kureng
sape nk baca entry ni mai PM aku



7 comments:

Nad MamaZN said...

ni yg kt putrajaya ke? aritu p yg kt putrajaya punya.. tak best. customer takde selain kitorg tp tggu bapak lama, sampai2 tak sedap plak :(
ye la, selera memasing kan, tak sama.. tp ku beli yg frozen tu ok la kot.. tp klu makan situ atau bawak balik baik x payah..dah beli yg frozen, p masak sendri lg sedap kot huhu

Diana Rashid said...

bersih tempat nya..

nuyui a.k.a miss YUI said...

mohon buat lbh byk cawangan..huhuuh

Puan Kutu said...

Wah bestnya!produk ramlee ni mmg terbukti sedap.yg paling best org melayu kits punya.klu ada it sp dah lama terjah!

hainom OKje said...

Dulu masa htr anak kat Teknik KL Cheras tu selalu lalu Ramly Mart kat Bandar Tun Razak, tp tak pernah test. Bila awak promote kat blog tetiba teringinlah Eima hihi....

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam eima,
penang tak dak
tapi iols dari kecik memang makan burger, hot dog & nugget brand ramly sajork tau3
sokong3 he3

azrindd camprov8 said...

Pada sy la burger ramly the best d bandingkan dgn pengusahakan burger jenama lain dan bersih..ye btl selera masing2 tp mn kiosk pun klau makanan dh sejuk yg sedap jadi tak sedap tambah lg klau masak sdiri mesti la sdp..tak sedap tak percaya diri sendiri la tuu. Thn 1990-1994 sy memasarkan produk ramly d klang valley juga d supermarket ketika itu mgggunakan van nissan c20 Ramly Mokni
kepada pelanggan d luar sana sokonglah produk keluaran orang kita sendiri kerana itulah kiosk tersebut tidak ada orang walaupun jual murah..bkn apa org kita skrg ni suka harga mahal dan tidak tahu produk itu dipasarkan dari kilang bkn Islam, asal nampak logo halal kira ok dh.