Tuesday, March 24, 2015

Jari Manis Alisha Tersepit Katil

Ya Allah luluhnya hati aku bila tengok tangan adik icha ni
Hati seorang ibu 
Mana mungkin sanggup melihat setitik darah mengalir dari tubuh anak tersayang

Walaupun ini hanya cedera ringan
Tapi aku sangat sedih

Jari kecil alisha kesakitan
Deria jari kecil tu menahan kesakitan


Petang semalam
Parked je kereta di porch 
Fahim berlari keluar
X sabar2 je riak muka die
Aku pelik....ape hal ni

"Mama jari icha luka!!"

La kenapa pulak ni...
Dalam rumah alisha dah lembik letih asik menangis 
Beriba atas enPanjang
Nampak mama lagi kuat die merengek
Dipeluk dipujuk
Reda sekejap rengekkan sakit die

Bertubi 2whatsapp dari teacher playschool alisha
Mohon maaf 
Jari alisha tersepit pada celah katil di taska

Aku ingatkan hanyalah berdarah sedikit dengan kesan tersepit
Rupanya jari manis alisha luka
Kulit sedikit terkoyak 

Patutlah die menangis dari petang hingga ke malam 
Mesti sakit sangat la tu

Aku hanya berpeluang untuk buka handyplast bila alisha dah nyenyak tido
Untuk cuci luka dan biarkan luka tu terbuka berangin

Sebelum tido aku bg alisha ibuprofen utk tahan sakit....
Alhamdulillah nyenyak tido 




Kite yg ibu2 ni mmg emo lebihkan kalau tgk anak sakit kan....
Itu la kelebihan wanita...


12 comments:

syawalsimpsons said...

mmg susah hati bila tgk anak tak sihat kan

syawalsimpsons said...

mmg susah hati bila tgk anak tak sihat kan

eB said...

adoi.
berdiri bulu roma ez tgk...
hu3.... seriau...

ch@ said...

sakit oh, kita yg luka sikit pun sakitnya tu di sini, apatah icha. jgn demam sudahla. ngeri tgk part darah2 ni la. isk!

Nieyl said...

sakit tu..
semoga cepat baik..
Singgah pagi...

Nad MamaZN said...

ciannya dia.. cemana bleh tersepit katil tu..? takpe alisha kuat! tahan sket ek

.:MamaDhiaAdwa a.k.a Yana:. said...

auuuccchhh....

Chekgu Azrine said...

huuuuuuu....hadoiii...sure sakit...sakit hati pun ye sbb taska tu pun cuai ke camne?

juicy X said...

ALLAH...TAKUTNYA TENGOK...MOGA CEPAT BAIK

hainom OKje said...

Sikit pun nampak mcm ngeri tu Eima ....okje mmg jenis tak seramnak tengok anak luka bagai ni. Cik Abelah yg jadi mangsa kalau kes cenggini

Kira Sakura said...

Ya Allah memang. mesti sakit berdenyut sangat tu huuu sian alisha

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam eima,
ya Allah
sian alisha
macam mana boleh tersepit pulop dah tu????????