Monday, March 2, 2015

Kalau Berjaya Memang Hebat | Minyak Naik Harga







Bermula 1 Mac 2015 Kempen Menurunan Harga Barang dilancarkan dan pada masa yang sama Kenaikan Bahan Api Kenderaan dinaikan sebanyak RM0.25 seliter

Aku rasa amat kelakar dengsn isu ini
Mampukah kempen tersebut dapat dijayakan pada masa yang sama dengan kenaikan harga bahan api???

Sedih ...kesian.....bapak Dafi bersungguh ingin membela dan membantu  rakyat tapi lain pula yang berlaku....

Aku nk komen lebih2 pun tak mampu ...tapi korang rasa ade ke peniaga yang mampu nak join kempen turunkan harga barang selepas menerima pengumuman harga bahan api naik semalam....

Korang rasa????
Aku rasa pikiran aku dan korang sama ......

9 comments:

MizzTina said...

ms minyak turun 2kali hri tu xnk lak buat kempen.. ms naik ni sebok buat kempen, mmg TIDAK la peniaga nk turunkan harga..

Puan Kutu said...

emm no komen!isu yg mnakas nuntyj difikirkan.muahaha

nuyui a.k.a miss YUI said...

kat mydin smlm nmpkla kempen ni.. tp nth.. smpai bila leh tahan kalau peniaga biasa.. mnyk nek balik..sje bg merasa kejap minyak turun..huhu

Chekgu Azrine said...

skang ni beli brg tak sampai 10 barang pun dah rm200...camno tuh...huhu...scary mikirnya sis!!

Lynn Damya said...

Salam, hahaha~ hal ni mmg kelakar~ smpai sakit hati jantung semua nak gelak terbahak2 ni, hahaha..ckp xserupa bikin, ntah pape entah..

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam eima,
idaknya rege barang nak turun
ni kan kenaikan pertama
sapa berani jamin lepaih ni takdak kenaikan lagi yer dop :)

Azizah Green Line said...

emm no komen..xtau la leh tahan sampaibila

AdanyaKauUntukku said...

akak sokong kempen penurunan harga TETAPI...kita sama-sama kena bantu kerajaan......kalau harga melampau report beramai-ramai..especially ASTRO ha ha ha...

kite tak sepakat...tu pasal jadi cam ni
peniaga naikkan harga sesuka hati
dengan alasan minyak naik..
tapi bila minyak turun harga ari tu..tak de sorang pun yang nak turunkan harga
sunyi sepiiiiiiiiiiiiiii je
macam tak de apa2 berlaku

n that's y....GST di wujudkan
GST hak pengguna
setiap peniaga haruslah berdaftar
tindakan akan di ambil jika tidak berdaftar
dan bila barang naik harga dari harga pasaran....pengguna kena report dan tindakan harus di ambil

dan bila akak kata tindakan harus di ambil
kerajaan tak boleh sewenang-wenangnya amik benda ni remeh.....

kena ACT....kena buktikan pada rakyat
ye..saya kerajaan yang prihatin kepada rakyat...

baru rakyat boleh percaya....

ehh terlebih sudahhhh

Kira Sakura said...

hurmm rasanya fikiran kita sama. tapi pelik dan rasa nak marah la jugak kenapa masa minyak turun barang takde pulak turuunnnnnn