Monday, March 16, 2015

Kapal Terbang Acrobatic LIMA 2015 terhempas di Kampung Aku

Rasanya semua dah tahu dan dgr berita mengenai kes kapal terbang terhempas di Kg. Gelam, Pulau Langkawi semalam


 2 buah Jupiter Indonesia semasa Pertunjukan Acrobatic LIMA '15
Terhempas dan salah satu jatuh di atas sebuah rumah sedara aku
Rumah Pak Talib Boom gelaran die di Kampung kami
Anak die kawan sekelas aku aku Sekolah Rendah dulu

Aku harap mereka sekeluarga bertabah
Dan aku bantuan dan pampasan dapat disumbangkan secepat mungkin

Sedih dan terkejut sbnrnya bila smlm waktu kami tgh menghantar rombongan pengantin di Perlis masing2 dok share video rumah terbakar dan kapal terbang terhempas









Sepanjang LIMA diadakan di Pulau Langkawi sejak 20+ tahun lepas
Tak pernah lg kejadian seperti ini berlaku
Dulu2 waktu aku kecik2 setiap 2 tahun sekali
X tenang hidup pada sebelah siang
Bising dan bingit
Tapi kami enjoys tgk jet pejuang, kapal terbang, helikopter lalu lalang dan buat
Pertunjukan di atas bumbung rumah kami....

Nasib baik x jatuh kat rumah tok aku
Sbb tok aku dh tua dan x leh berjalan....
Alhamdulillah

13 comments:

Chekgu Azrine said...

Huhu..semoga mangsa yg terlibat bertabah...
Takziah utk keluarga mangsa

rasp said...

kesian kat famili tu...
ye lah walopun bantuan di hulur...
benda yg hangus terbakar yg sentimental value tu mana ada golok gantinya kan....
harap bertabah lah...

nusha fasha said...

Kesiannya
Hrp cpt bntuan dihulurkan.bnda x sgka

Diana Rashid said...

kesian nya..
saya dulu dok kat ipoh dekat dengan lapangan terbang,kerap la bunyi kapal terbang sampai rimas...kadang2 takut..bising semua ada la..
lama2 pindah..heheh...cemana ye orang2 tempat tu boleh tahan dengan bunyi2 bising tu..

Puan Kutu said...

semoga mangsa tabah..kesiannya lagi2 orang yg kita kenal kan

wahida said...

laaaa...kampung kau ke nok?
Alhamdulillah tak menimpa rumah tok ko...

harap keluarga mangsa tabah hadapi musibah ini...

ch@ said...

malang tidak berbau. smg mereka tabah menghadapi ujian ini.
aku...ialah orang yg agak takut dgn bunyi jet atau bunyi kapal terbang atau helikopter. entah, setiap kali bunyi terasa dekat je, berdebar-debar.

LYAfrina said...

huhu... itulah mde mcmni..bkn kt tau nak jd kan.. tp mujurlah x melibatkan nyawa..

Lynn Damya said...

Salam, lahhh kampung kak ye kak..ish3..tp mmg sy terkejut gila bila tgk jet tu jatuh atas rumah penduduk kampung..kesian sgt..

Kira Sakura said...

Allahuakabar moga semuanya selamat dan kuatlah semangat dorg semua amin.

betol kan selama ni takde pulak dengar kes gini.

azizah green line said...

benda xboleh jangka kan..nasib sebelum acara tu..kalau x heboh lg nanti

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam liza,
ya Allah
takziah

hainom OKje said...

Laaaa...hang org Perlis ka Eima...... baru tau! Sian Pak Talib. Nak buat macamana benda dah nak jadi kan Eima