Monday, March 2, 2015

Rezeki Jumpa Balik Gelang Emas Yang Hilang

Pagi tadi aku ade cerita 2 rezeki aku dapat pada hari yg sama pada hari sabtu lepas kan....

Begini ceritanya

Pada hari selasa 10/2/2015 lepas
Waktu sedang mkn malam di sebuah restoren mknan segera

Baru nak ngap burger time tu
Tiba-tiba enPanjang tegur 
Mana gelang tangan awak??

Terus aku tengok tangan kanan
Hancur luluh hati ni hilang terus selera
Gelang tangan emas 916 batal wudhu' semasa Majlis Akad Nikah aku dan enPanjang dah xde
Aku mmg tak prasan langsung bila yg hilang dan bila ia masih terlekat di tangan

Ia tidak seberat mana mungkin hanya 10++ gram sahaja tetapi nilai sentimental itu buat aku rasa sgt ralat

Sudah puas aku menilik setiap satu gambar2 percutian dan gambar di dalam hp aku dan enPanjang
Dh xde rupenye sejak kami ke Legoland  mungkin...

Hanya doa Barang Hilang dan Zikir Ya Wahab aku kerapkan basahkan bibir ni
Dan aku redha selepas 2 minggu hilang
Ya Allah jika ia bukan lagi rezekiku aku redha ...jika ia masih lagi rezekiku kembalikanlah

Nak cari di mana pun aku tak tahu nak mulakan 
Aku kirimkan doa kpd ibu mentua supaya die doakan gelang hilang tu jika masih rezeki aku....jumpakan la balik...klu xde aku redha ...

Pada hari sabtu 28/2/2015
Selepas balik dari hari karnival usahawan cilik sekolah fahim
Selepas aku mandikan budak berdua tu
EnPanjang uruskan urusan pakai baju
Tiba-tiba alisha cakap "gelang mama" dan hulurkan kat enPanjang

Aku menjerit gembira sambil cium berkali-kali muka alisha dan Fahim

ALHAMDULILLAH
ia masih lagi rezeki aku
Allah dengar doa kami
Allah makbul doa MIL di tanah suci



Berkat zikir Ya Wahab dan Redha serta menyesali kesilapan mungkin ade yg aku buat salah dlm mencari rezeki Allah tarik balik yang aku sangka ia milik aku.....
Syukur sangat-sangat


Oh ye ...alisha jumpa di dalam bilik bawah...
Di tempat kami hampar sejadah setiap kali masuk waktu dan tempat kami selalu keluar masuk
Selama hampir 3 minggu ia tidak kelihatan tapi pada hari tu....rezeki alisha utk jumpa...
Memang sangat pelik...biarlah ia menjadi rahsia .....nak pikir dgn minda yang waras mmg tiada jawapan nya


19 comments:

Nad MamaZN said...

alhamdulillah...

Kakcik Nur said...

Syukur Alhamdulillah. Ternyata ia masih milikmu... :)

MizzTina said...

kak, sy punye duit mas kahwin hilang..mmg nanges gila² wlu cuma sekeping rm100.. mmg dh redha dh sbb duit kan..klu tercicir, mmg org kebas dh..

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam eima,
eh besor jugak gelang eima tu
mak sha pun ilang gelang macam tu gak
tapi memang takdak rezeki
tak jumpa sampai sekarang

Azizah Green Line said...

lama tu baru jumpa balik..Alhamdulillah masih rezeki akak

Diana Rashid said...

Alhamdulillah...dah memang rezeki awak la..Syukur.jaga baik2.sayang kalau hilang tu..:)

Diana Rashid said...

Alhamdulillah...dah memang rezeki awak la..Syukur.jaga baik2.sayang kalau hilang tu..:)

Puan Kutu said...

Alhamdulillah jumpa,benda punya nilai sentimental ni mmg sedih Sgt klu hilang..doa senjata mukmin!

nusha fasha said...

Alhamdulillah dpt jumpa...nsb bek dlm umh juga.

mummymer said...

biar rahsia .. janji ada balik. saya punye hilang terus :(

mummymer said...

mummymer = ibu emir :)

Bunda a.k.a KN said...

Alhamdulillah....Salam ukhuwah dari BUNDA...

AdanyaKauUntukku said...

alhamdulillah...
kalau rezeki tak ke mana kan

akak ada kes yang sama dengan awak
keliling carik
kat opis..taska anak...
memang tak jumpa
sedih memang sedih sbb gelang nikah kannnnn...

tapi akak jumpa balik..
tu pun...sbb pegi bengkel..nak cat kereta..orang bengkel tu nampak

ya alllahhhhhhhhhhhhhhh
syukur.....tak tahu nak gambarkan perasaan masa tu

juicy X said...

FUHHH ALHAMDULILLAH

syawalsimpsons said...

ALHAMDULILLAH JUMPA BALIK...AKU PUNYA MMG SETAHUN LEPAS NIKAH TU LANGSUNG HILANG TERUS, g KURSUS KAT ILIM AKU EGAT LAGI..MMMM...LAST SAMPAI SEKARANG TAK BEREMAS TANGAN AKU NI....SEKALI CINCIN HILANG..SAYANG SUNGGUH....

LYAfrina said...

syukurlah dpt smula... alhamdulillah

Kira Sakura said...

alhamdulilah syukur. sape yang tak sedih kan kalau hadiah batal wudhuk ni hilang wuuuuu

SalbiahM said...

memang rezeki kita tu..pasni kena ketatkan dia punya clasp tu, so takdelah tercabut lagi

Lynn Damya said...

Salam, wahh alhamdulillah jumpe balik...sy kadang2 camtu gak, benda yg dh lama hilang, tetiba bleh jumpe kat tempat yg selalu je kita duduk2 kat situ, tp xnmpk pun sebelum ni. hihi~