Tuesday, March 24, 2015

Tempat Makan Best di Kuching | Mee Kolok Sedap | Kak Bedah Cafe

sepanjang percutian kami di Kuching pada 19-21 Mac 2015 yang lepas
kami dok ulang makan Mee Kolok je 

dah kate dah berjalan dan nak makan makanan yg glemer di situ kan 
so banyak jugak restoren yang kami terjah 
tapi penilaian lidah aku mengatakan Mee Kolok Kak Bedah Cafe antara yang terbaik
cukup rasa, sedap dan memenuhi selera lidah tekak aku la 

sebab apa aku cakap mee kolok Kak Bedah Cafe tersedap sepanjang 3 hari aku mencuba makan 
mee dia cukup rasa ...makan saja tak bersup pun sedap
sambal die lain dari yang aku dok makan kat kedai lain .... lebih pekat dan gelap ... pedas kawww
sup warna hitam dan mmg kombinasi yang cukup hebat bila digabungkan dengan mee
hmmm sedap !!
 

Teh C Peng 
Teh Ais Special 
rasa sama macam Teh 3 Layer Mamak tu 
ade rasa gula kabung/merah/melaka tu 

di Kuching Teh C Peng dikatakan Teh Special 
tapi kita kat semenanjung biasa-biasa je kot kan 
hehehe 

tapi aku dok ulang order plak sepanjang kat sana ...hehehe
 
 



http://3.bp.blogspot.com/-IEccm5CtSTo/UKSe5gBsO2I/AAAAAAAAA9I/6KTTKYBKkyU/s1600/2012-10-27+11.34.45.jpg 
ihsan Google
aku tak sempat pun nak amik gambo kedai 


Alamat Kedai :

Kak Bedah Cafe
10-14, Jalan Tun Ahmad Zaidi Adruce, 
Bormill Commercial Centre, 
93200 Kuching, Sarawak, Malaysia

aku dapat alamat ni kat FourSquare 

15 comments:

juicy X said...

MEE KOLOK TUUU..HAISHHH MCM GERAM JEEEEE

syawalsimpsons said...

tak penah aku try lagi mee kolok ni, walaupun ada je kat area sini

wahida said...

huwaaaaaa...sumpah aku terliur dgn mee kolok tu weiii...aku peminat tegar mee kolok weii...kalau rasa teringin, aku selalu je pi makan kat Dapur Sarawak tu...sedapnya la hai....

mmg nampak sedap sgt mee kolok yg ko up tu nok...lagi pedas, lagi best kan nok...

dah aku rasa nak berbuka mee kolok lak hari ni...ni gara2 ko lah ni...

huhu...

Diana Rashid said...

Ramai jugak orang nama kak bedah yang masak sedap2..ekekek...tak de kena mengena!

Diana Rashid said...

Ramai jugak orang nama kak bedah yang masak sedap2..ekekek...tak de kena mengena!

Nad MamaZN said...

** sori nk jawab komen eima td..
skrg takyah bersesak cari parking kat warung bunian..dah ada space utk parking.. sama ada cepat atau lambat je nk dptkan parking tu :)

hainom OKje said...

Sedap yeh.......kena pergi Sarawak nampak gayanya Okje ni, nak makan mee kolok punya pasal hihi....

Qhaifa Nur said...

pernah makan...sedap juga

Suria Lekatlekitgurl said...

tak pernah sekali makan mee kolok ni.. area KL ni ada kot. nak try jugak la

Kira Sakura said...

teh c peng tu teh ais lah ye kan?

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam eima ,
teringin terlampau dah ni nak try mee kolok ori sarawak
bila la nak ada rezeki sob3

ayu Ismail said...

sedapnya...pernah mkn masa gi kuching je dulu

♥TheOnlyFarah♥ said...

Mee kolok kt pasar satok pn best...;)

ayu Ismail said...

sedapnya...pernah mkn masa gi kuching je dulu

Cik Puan Eka said...

Ni pon lg satu yg tringin ni. Mee die mcm mee segera eh kak