Wednesday, April 22, 2015

Pengguna akan dikenakan Caj Perkhidmatan | Cakap tidak Serupa bikin


Ini yang aku snap pada 22 April 2015

Ini yang aku snap pada 1 Mac 2015

Cakap tak serupa bikin kan.......


Sakit hati plak aku dengar berita malam ni
Ari tu sebelum GST dilaksanakan cakap hanya satu caj je dikenakan dan caj-caj lain akan dimansuhkan 
Ni bila dah laksana lain plak jadinya
Tatau la nak cakap ape dah

Bagi alasan orang asia ni kedekut nak bagi tips x macam orang barat yang suka bagi tips 
Ayo yo itu ke yang dibincang dan pihak berwajib setuju dengan hotel dan restoren-resroren ni

Aku rasa nak menangis bila rasa macam kita semakin tertindas dengan GST yang dijanji penurunan harga tetapi yang sebaliknya berlaku bila harga dinaikan dan pembeli dikenakan GST
GST dijanji lebih baik dari SST

contoh tadi aku makan di NOODLES, RASA Alamanda 
char kuey teow sebelum ini berharga RM6.50 tetapi hari ini aku makan  dengan harga RM6.90 ditambah caj GST jadi RM7.30

kenaikan harga dan dicaj GST ... yang terasa beban ialah pembeli aka RAKYAT

memang senang bercakap jangan makan luar ..masak sendiri kalau tak nak kena GST....hmmm

Harap pihak berwajib boleh kaji dan membuat keputusan bukan hanya memikirkan keuntungan sebelah pihak.

Sampai bila pun tak abis isu ini.




9 comments:

nur anis said...

itu la tu..menyirap..menyampah betul...pffttt..

~aSHa~ said...

ermmmm

secret resepi awal2 naik harga...cover caj pekrhidmatan..jadi lepas 1 april mmg xde caj tu..tapi harga dah siap naik sebulan sebelum tu....jadi konon2 nampak murah la 1 april aritu.....padahal lg mahai compare 2 bulan sudah

syawalsimpsons said...

susah la kalo gini kan

AnneRaini said...

akupun nyampah jugak.. duit buang gitu je.. diorg xkena byr bolehlah ckp. diorg tu menteri2 ler. semuapun subsidi semuapun elaun yg cover. apa yg diorg tau.

aTieYusof Family said...

Banyak janji2 kosong.. memang malas dah nak layan.. rakyat makin terbeban dgn mcm2 kos..

Lynn Damya said...

Salam, berat sgt isu ni sbb berkaitan kewangan rakyat...rakyat yg xmampu, klau xcukup iman mahupun yg cukup iman tp dh terdesak sangat2...dia akan na'uzubillah pilih jalan yg salah semata2 utk dptkan duit...bahaya dan habislahh... :'(

Kopiolimauice said...

menangisi ditepian gantang je la dek kerana GST ni T__T

Kira Sakura said...

memang kalau nak cakap isu ni memang tak kan habis rasanya. satu je yang saya selalu cakap dengan husband. tiap apa yang dorg buat tu menganiaya dan ambik hak kita saya tak halal. nanti dekat sana tanggung sebab tak jaga amanah

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam ima,
takkan abes nyer isu
ni
tapi tu la sedeh
MELAYU mudah lopa he3
marahnyer kejap kekdahnya