Friday, April 10, 2015

sebulan sudah di tempat baharu

10/4/2015

hari ni genap sebulan aku di tempat kerja baharu 
selama 11 tahun aku bekerja di tempat yang sama 
pada 10/3/2015 pada hari ulang tahun kelahiran aku ke 31

kadang kala aku merindui pejabat lama 
ye la ... membesar dan matang di sana 
dari fresh graduate ... tunangan orang.... seorang isteri  dan seorang ibu ....

im really miss my old work place
walaupun kecik tapi ia tenang dan selesa sangat 
kerja tak menimbun 
memang tenang, sunyi dan rileks
tapi demi boss dan parking 
aku rela berubah
kah kah kah kah


PC baru ku tak sampai 2 bulan nak merasa 
menunggu 6 tahun ....
rindu ..pc yg super laju 

dan ini my new work place
mmg lebih besar dan ade view cantik 
pemandangan tasik tapi aku tak sempat pun nak pi tenangkan pikiran nengok tasik tu 


cepat la puan eima oi sesuaikan diri dan terima kenyataan....

7 comments:

nusha fasha said...

Wah blk.sndiri.. puan besar ni.

Diana Rashid said...

bestnya ada bilik sendiri..cantik pulak tu..

Chekgu Azrine said...

Seronok kerja ofis mcmnila pegawai besar blh ada bilik sndiri tau.kami cikgu gred tggi camne pun still dok smpit2 dlm bilik guru.hahahahah.beruntung eima

Puan Kutu said...

hidup mmg perlukan perubahan puan eima.jadi bergembiralah walau kerja menimbun tak sempat usha tasik.hahaha

Lynn Damya said...

Salam, hoho bestnyeee office ko kak!! :D cepat2 suaikan diri, haha view siap ade tasik2 bagai, jelez i tau~ hihi :D

Kira Sakura said...

p.a ke kak? hihihihi *merujuk pada perbulan group kt entry ats tu tadi hihihi

takpe mula2 memang mcm kekok sedih lama2 nanti mesti jatuh hati kan ;)))

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam eima,
waaaaaaaaaa
busat bilik uols
orang busat2 ni yer :)