Tuesday, May 26, 2015

Syurga Shopping Barang Siam di Wang Kelian, Perlis

15/3/2015

bulan mac 2015 yang lepas aku sekeluarga ke Perlis 
untuk menghadiri majlis perkahwinan sepupu aku tapi belah perempuan 
sbb aku tak dapat balik ke Langkawi sbb majlis perkahwinan sepupu aku tu taikh sama aku fly ke Kuching 

Wang Kelian, Perlis 

ini adalah kali pertama aku ke Wang Kelian walaupun aku adalah orang kedah 
dan jarak Perlis dengan kampung tok aku yang terletak di Gunung Keriang, Kedah 
tak jauh pun cuma jalan agak jem bila hari biasa

baru aku tau yang jalan dari Arau ke Wang Kelian ni berbukit bukau 
ingatkan jalan kampung biasa je '
rupanye macam nak naik genting cuma tak setinggi genting je 

setiap hari sabtu ahad boleh terus masuk tanpa check in kat kaunter imigresen Thailand 


aku memang dah berjanji dan niat nak beli apa-apa mainan yang budak-budak ni suka kat sini 
so pilih je la ...mama bayar selagi tak over budget

dok pujuk fahim suruh beli helicopter control ni tapi budak tu tak mau la plak 

banyak la jugak mainan tapi harga kena pandai bargain la .... klu tak rugi lagi 

banyak porch bag yang sama design macam yang kami beli kat Vietnam tapi low quality 
made in Vietnam lagi cun quality nya 


panjang betul pasar ni 
kami berjalan separuh je sebab nak kejar masa untuk check out hotel dan nk pi kenduri kawen sepupu aku 

abaikan aku pakai tudung kontra gitu 
malas nak mengodek tudung dalam beg sarung je ape yang ada ....kah kah kah 

askar jaga sempadan 

kami tak beli ape sangat pun
belikan budak-budak ni mainan ape yang diorang nak, ikanbilis, dan tilam single kekabu

kami kat sini dalam 2 jam tapi tak dapat ronda sampai hujung 
agak2 dalam 4 jam kot klu nak jalan sampai ke hujung 

kat sini mmg syurga tilam kekabu, beg2 ciplak, periuk belanga, baju bajan jersey 
boleh datang lagi la nanti

cuma yang tak best nya bila matawang RM jatuh 
peniaga di sini adalah kebanyakan orang siam yang asek dok ulang bila kita minta tawar 
DUIT MALAYSIA jatuh ....DUIT BAHT tinggi ...kalau bayaq ngan duit baht ok boleh kurang 

tapi agak menyakitkan hati membeli sini seperti kita oarang Malaysia ni dihina berulang kali bila dok sebut duit Malaysia rendah ..... 

dahulunya RM adalah lebih tinggi dari baht tahun lepas sama nilai .... tapi sekarang ni .... kita lebih teruk dari Thailand ....

hmm harap-harap bila matawang kita dah naik .... mood nak membeli akan lebih syok 

11 comments:

Sham said...

Kakak sy br blk dr perlih smlm..erm kalau bc awal skt ni bleh rekemen dia ke sini...

aizamia3 said...

kalau ai ke sana, banyak selfie dari membeli rasanya.. hehehe..

::NureeN:: said...

aku x pernah smpi lagi walaupon aku ni org kedah hahahaa...

hainom OKje said...

Wahhhh....yg paling best kat sini tentulah si Fahim ngan adik....sebab dapat mainan...hihi...
Sekarangkan mmg musim tudung kontra ngan baju Eima....mmg idaklah ada halnya. Tp cantiklah Eima....kunen ngan kundang!

Suria Lekatlekit said...

lama tak ke perlis.. tetiba teringat laksa belut kuala perlis. Barang siam memang murah tapi nak kata murahh sebenarnya macam tak pun sebab kualiti dia pun rendah jugak

Cikgu Norazimah said...

bestnyer, tak pernah ke sini lagi

syawalsimpsons said...

aku pon tak penah sampai lagi kat sini...takpe eima, kena je tudung kontra ngan baju..apa de hal sekarang ni..hahahah...cun je aku tgk

juicy X said...

tak penah p even dok kedah ja pon.sbb x larat jalannn haha

LiYa HaNiF :: said...

hehe kita pun tak pernah pergi sini lagi... entah bila le agaknya nk g ntah le...

Liza Razak said...

saya baru je pegi wang kelian bulan 2 aritu...seronok shopping narita banyak2. murah dari pdg besar :)

LYAfrina said...

bestnyer..,,

xpe..sekarang pakai tdung kontra dh jd 1 fesyen..