Tuesday, June 30, 2015

17 Hari Lagi Nak Raya !!

17 Hari Lagi Nak Raya !!
fahim cakap .... setiap hari tiap kali aku jemput die balik sekolah ....
ape tah yang diborak dengan kawan-kawan die kan 
gembira betui anak bujang tu .... dah 13 hari puasa penuh 




bulan puasa ni aku mati kutu kejap nak update blog 
sebenarnya banyak betui entry tertunggak entry cuti sekolah hari tu pun banyak 

so korang kena rajin update sebab aku sangat suka blogwalking 
kadang-kadang sempat tinggal jejak ... kadang tu tengah syok dok baca ade plak orang datang terus lupa nak komen ... huhu

persiapan raya untuk anak-anak dah lama dah siap 
sebelum raya lagi kami dah beli 
malas nak bersesak-sesak 
baju baju mak pak sedondon anak-anak pun dah beli dah minggu lepas
baju raya sorg sehelai je 
kami memang tak pakai sangat baju kurung/melayu 
pakai pagi raya je 
pi jalan rumah orang ai pakai jeans ngan blouse ...kuikui



alhamdulillah ...masih kekalkan tberbuka makanan homemade 
kalau jemu masakan sendiri berbuka kat luar terus 
nak ke pasar ramadhan ai is malas 
makanan bukannya sedap pun ...kebersihan belum tertentu terjamin 
hari pertama tu je ke pasar ramadhan dekat ngan rumah MIL 
untuk beli pesanan ipar duai 
pastu beli roti john ...tukang bungkus roti john kuku jari panjang seinci 
kuku ibu jari dan kelingking 

putus selera .... esoknya aku buat sendri roti john 
bukan susah pun ... tak sampai 10 minit termasuk menumis rencah dagingnya
hari ni dah 13 Ramadhan 1436H dah 
sekejap je kan 




__________________________________________________________



Shaklee tawarkan nilai hebat untuk SET KULIT CANTIK sempena Hari Raya Aidil Fitri yang bakal menjelang
Vita-C Plus & Vita E Complex 
untuk anda semua 

HARI INI hari TERAKHIR untuk Tawaran Supplement Kulit Cantik ni 
jangan lepaskan peluang nikmati nilai yang hebat bersyarat ini 
syaratnya cukup mudah jimat berpuluh ringgit tau .. bukan sikit-sikit jimatnya 

cepat-cepat PM eima 

dan tawaran paling best adalah percuma Vita-Lea bernilai RM94 dengan mendaftar Ahli RM69 dan membuat sebarang pembelian apa-apa produk Shaklee 

Untuk maklumat lanjut dan harga meletup boleh hubungi eima : 0129220376



12 comments:

Nieyl said...

nieyl tahun nie byk membeli dr masak..huhu..mood masak tu ntah kenapa entah hilang..dlm seminggu tu dalam 5 hari masak 2 hari beli..huhu

Nad MamaZN said...

thn ni klu wt makan2 jemput lg tau! haaha! dr klang kami dtg :P

AnneRaini said...

kejap jek kan...kami pun dah beli baju anak2 minggu lps. tggl sikit2 je.

Chekgu Azrine said...

memasak lagi terjamin kebersihan kan emma...
akk pergi bazar beli kuih je...tu pun beli dekat yg mmg dh kenal dah tau kuih2 dia sedap

syawalsimpsons said...

samala aku kat umah ni...hari2 tanya ngan akob nak masak apa..aku ni nak lama2 diri kat dapoq tu payah dah sekarang..mmg harapkan si akob je..nasib dapat lakik yg suke makanan homemade ni kan...barang raya pon dah settle buh dalam bonet, siap tagging kat kotak, persiapan raya,,tak menahan...memudahkan si akob nak mencarik..senang..smeua dalam tu..segala bagai...dari bawah sampai ke atas...kot kalo beranak, tak yah fikir dah..biaq dia carik sendiri

SalbiahM said...

samalah kita, bulan puasa ni rajin blogwalking je, nak update malas.

memang menyampah bazar Ramadhan banyak yang masak tak sedap.bab kebersihan jangan cakp lah.selamat berpuasa Eima!

Aty_Fared said...

17 hari lagi...hurrrmmm... aku tak mula puasa pon lagi nih.. huwaaaaa... nak nanges... sedih kot tak merasa nak pose tahun ni.

eeaaahh... persiapan raya aku pon dah setel.. heheh..

wahida said...

Alhamdulillah, aku pun setakat ni masih memasak utk berbuka...cuma ada sekali je beli nasi arab...

tapi ptg ni ingat nak buat mee goreng je, jemu pulak asyik mkn nasi...huhu...

Amy Syaquena said...

Wah best la persiapan raya dah settle, amy ni masih was2 lagi nak pilih baju raya..

Diana Rashid said...

saya pun setakat hari ni mash lagi memasak setiap hari..tak de nafsu lagi nak berbuka diluar..hujung2 nanti la kot..ehheh

ch@ said...

tahun ni aku byk membeli drpd masak. ma'ai pemalas sgt kan?
tah la, bila menjelang petang tu, mulalah penyakit M dtg, heran gak.
aku still masak tgh hari, pasal hero aku yg dua tu suka benor tanya nasi bila bln posa ni. bila buka aku mnta laki aku singgah bazar je, belikan kuih. kang mlm mkn lauk tengah hari tadi. hahaha.

Lynn Damya said...

Salam, hahaha samelah kite...x dan nak beraya pakai baju kurung..blouse dan jeans sgt ranggi di hari raye~ kahkahkah :P