Wednesday, June 10, 2015

Tempat Makan Sedap di Johor Bahru | Azo96 Murtabak Kampung Melayu

30/05/2015

bila start je cuti sekolah 2 minggu lepas
kami terus apply cuti dan ke Johor untuk bawa Fahim repeat Angry Bird Activity Park, JB

bertolak pada pagi sabtu dan lebih kurang pukul 3.00 pm  sampai kat JB terus googles cari kedai makan sedap kat area JB 
cari ABC sedap ... tapi Medan Selera Kg. Melayu Majidee dah tutup rupanya 
kami singgah die AZO 96  Murtabak Kampung Melayu 
nak try murtabak JB 





Lokasi Depan Masjid Jamek Kampung Melayu Majidee
gambar dari google street

kedai memang full house 


 kami order Yong Tau Fu
Nasi Goreng Kampung
Bihun Sup 
Murtabak JB
ABC 


 RM 14.00
memang puas hati makan 
banyak dan agak sedap bagi aku sebab aku bukan penggemar Yong Tau Fu

RM4.50
Nasi Goreng Kampung ni memang terbaik 
sedap sangat-sangat dan cukup rasa
memang tak salah pilihan aku untuk order 
recommended la kalau korang nk try makan kat sini 
ada ayam, ada daging,ikan bilis dan telur + sayur kangkung 
selalunye nasi goreng kampung cuma ada ayam, ikan bilis dan kangkung je kan ni extra daging 


Bihun Sup RM4.50
sup yang sedap dan paling penting banyak isinya

ni isi dalam bihun sup yang dikeluarkan oleh Fahim 
makan bihun dan sup sahaja tu 
ada udang, sotong, ayam, telur sayur kobis, sayur sawi, karot, kobis bunga dan tomato
satu piring isi dalam bihun sup tu 
memang puas la makan... aku ratah sampai abis ...sedap 

aku juga ada order Murtabak JB 
tapi tukang amik order lupa kot ank hantar 
bagus la jugak sebab aku kenyang sangat dah 
kalau sampai Murtabak tu memang dah tak leh masuk dah 
ABC Q panjang sangat aku terpaksa cancel sebab dah abis makan tak sampai2 

tapi aku harus kembali ke sini kalau ke JB lagi untuk rasa Murtabak dan ABC kat sini ...



Lokasi :

AZO 96 Murtabak Kampung Melayu 
Kampung Melayu Majidee, JB 
depan Masjid Jamek Kampung Melayu Majidee

memang mudah sangat cari just on wave atau google map 
taip kampung melayu majidee ... bila masuk ke dalam kampung melayu majidee tu pasti jumpa kedai ni 

memang bagi aku tak rugi la makan kat sini .... sebab sedap


11 comments:

Nieyl said...

yumyum...
singgah pagi...

syawalsimpsons said...

boleh try la ni

Mar Mansor said...

tak roger..kalautak boleh bersua muka..dekat dah tu

Daddy Ziyyad said...

ok, kalau balik kampung saya nak gi try rasa..

Igt kan ada review pasal murtabak nya..hahaha

Noor Hayati said...

wah sedapnyeeee..

Noor Hayati said...

wah sedapnyeeee..

Noor Hayati said...

wah sedapnyeeee..

Noor Hayati said...

wah sedapnyeeee..

ayu Ismail said...

kalau ke jb x pernah gi sini..boleh try lain kali...hehe

Kira Sakura said...

bihun sup dia nampak mcm ketiow ladna!!! betoi ke x eja tu ntah. tapi serius memang nampak yummt sgt haaaa

LYAfrina said...

tq for sharing..nnti klo ke johor leh la refer blog eima nk cri tmpt mkn best2