Wednesday, July 1, 2015

Harga Minyak Naik Lagi

aku betul-betul kecewa !!
tiada pengumuman tetiba disahkan dalam astro AWANI yang harga minyak naik hari ni 
semalam aku tercongok depan TV3 menunggu cerita minyak 
TIADA.... anggapan aku cuma rumor sahaja menjadi viral di media massa
rupanya betul

setiap bulan harga minyak naik 
baru lagi harga minyak naik ...jun yang lepas 
julai naik lagi 
mana janji dulu harga minyak dikaji setiap 3 bulan 
kantoi nak naik harga tol ...x dapat 
naik kan harga minyak 
dulu janji GST bakal menyenangkan rakyat ...
mana janjinya
janji tinggal janji 

harga pasaran minyak dunia dikhabarkan menurun dan di paras rendah 
tapi kenapa ...kenapa ...kenapa....

sedihnya lahai 
raya semakin dekat 
harga barang confirm naik 
perkhidmatan juga 
macam aku jauh perjalanan ke kampung aku dan suami 
sorang di selatan sorang lagi di utara 
pergi balik hampir 1000 km lebih 

lebih sedih memikirkan lagi golongan yang lebih kurang x berkemampuan 
kos sara hidup semakin tinggi 

bertabahlah wahai hati 




7 comments:

syawalsimpsons said...

nak tak nak kena telan jugak..mmmm...bertabah la...mmg sedey bila kena gini..semu anak naik je keje

♥TheOnlyFarah♥ said...

bertabah la kita kan.. suka tak suka ttp kena hadap benda nie. :(

Jueliza Jamani said...

tensen aku minyak duk naik ni.. walaupun sekupang tp terasa wohhhh

Nieyl said...

potensi untuk naik mmg tinggi..tapi potensi untuk turun tak nampak lagi...
nak buat mcm mana..nak tak nak..ari² kena isi minyak... :(

Mummydearie said...

Baru tahu pagi ni yang harga minyak dah jadi RM2.15. Kita berkereta ke tempat kerja memang nak tak nak kena hadam jugalah. Kena pejam mata sambil pam minyak!

SalbiahM said...

hadap jelah, cakap banyak kang dituduh melawan kerajaan

Lynn Damya said...

Salam, penat dah nak ckp psl ni, mmg xguna betul.
Hadap lah dgn sabar..semoga dimurahkan rezeki.. :(