Tuesday, July 14, 2015

Nasi Ayam Bakar Pemanggang Ajaib


berbuka semalam cuma masak nasi ayam je 
ini kali pertama berbuka makan nasi 
selalu makan mee an, roti, fast food 

semalam dah mati ideas dah nak berbuka ape 
masak nasi ayam je senang .... mudah dan cepat 
pastu pi take away dominos pizza 50% off ramadhan pukul 7.15 pm


semalam buat nasi ayam bakar 
saja buat kelainan sikit asek dok buat ayam goreng je 

Resepi Ayam Bakar 
ayam
setengah inci halia**
seulas bawang putih**
satu labu bawang besar**
10 biji lada hitam**
sos tiram
madu
kicap
**tumbuk lumat

cara masak
1. rebus ayam untuk dapatkan stok ayam
2. asingkan ayam dari stok ayam
3. perap ayam yang direbus dengan semua bahan yang ditumbuk dan sos, kicap dan madu (lagi lama lagi sedap)
4. bakar dalam pemanggang ajaib hingga garing
                                                                                                                                                                                                                                          

gambar nasi, ulam timun/tomato dan sup lupa amik gambar 

lebihan perapan ayam aku masak jadikan kicap nasi ayam 
alisha makan banyak semalam 
nasi ayam makanan kegemaran kanak-kanak

fahim 2 kotak personal pizza die makan sorang 
mamat tu memang hantu pizza 

tinggal 2 hari je lagi ramadhan akan tinggalkan kita
sekejap je rasanya 






10 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

ratah pun sdp ni..

slmt hari raya kak..

eintan nurfuzie said...

untuk diet ni sesuai sgt la

AnneRaini said...

minggu lepas pon buat nasi ayam. xsangka anak2 makan bertambah. menu setahun sekali mmg cam tu.. hehe

wahida said...

bulan puasa ni dah dua kali aku buat nasi ayam...
nnt raya siapa nak dtg rumah aku, aku buat nasi ayam je, mudah...hahaha...

azizah green line said...

sedap juga nasi ayam..kenyang apa kak

ch@ said...

aku tak pass-pass buat nasi ayam.
pasni hendak tiru resipi nasi ayam bulat2 la, baru lepas agaknya.
bila sudah berjaya sekali mesti rasa hendak buat lagi kan Manja?
pemanggang ajaib tu mcm best je, rasa mcm hendak beli pula... :D

LYAfrina said...

sedapnyaaa

NzA said...

lapar la pulak........nyum.

Sweetmama said...

panggang ayam dalam pemanggang ajaib mmg lagi senang..
mmg feberet k.eija dan anak2 ni ayam panggang..

hainom OKje said...

Sedap jugak apa Nasi Ayam, ayam panggang....
Oooo buka tak makan nasi ek.... bila makan nasinya Eima ? Time sahur ke?

Rumah sini nasi satu kemestian, sahur jer makan apa yg ada