Thursday, July 2, 2015

Pedofilia | Peranan Ibu Bapa

rasanya semua orang dah Faham dengan maksud Pedofilia 
kes terbaru adalah gambar anak artis Malaysia telah dimuat naik ke laman sosial (s♠ks) luar negara 

Rakyat Malaysia mula sedar mengenai golongan "SAKIT" ini bila berlaku penangkapan seorang pelajar Malalaysia di luar negara beberapa bulan lepas


mungkin penggemar siri drama penyiasatan luar negara seperti CSI, Castle, Criminal Mind, Dan SVU pasti sudah ambil maklum kes salah laku golongan ini
aku salah seorang penggemar drama bersiri penyiasatan 
aku memang mengambil maklum mengenai perkara ini dan juga pernah meninggalkan komen mengenai Pedofilia di FB seorang blogger yang mana satu acc FB telah wujud atas nama anak die dan penuh dengan gambar-gambar anak die berbulan-bulan dahulu
tapi aku tak pasti apa tindakan susulan blogger tersebut 
harap-harap hanya seorang peminat je la tak de niat terselindung 

jom baca dan faham serba ringkas mengenai Pedofilia melalui kartun ni 
pelukis ni sangat kreatif dalam menyampaikan info 
banyak juga karya beliau yang aku pernah baca bab hukum hakam agama juga sangat mudah untuk kita fahami
konsep begini lebih mudah untuk difahami berbanding kita membaca dalam bentuk ayat 








salah satu cara untuk elakkan golongan ini teransang dan mengancam keselamatan anak-anak kita 
elakkan post gambar anak-anak dalam keadaan yang kurang sopan seperti duduk dalam keadaan terkangkang, pakaian yang agak tidak sopan, bogel dan aksi-aksi yang boleh menyebabkan golongan ini gigit bibir sorang-sorang 

didik dan bagitau anak-anak mengenai batasan menyentuh tubuh mereka ... terangkan dan ajar mereka untuk mengadu ...... 
sesetengah budak jenis yang suka menyimpan rahsia kerana mereka malu atau takut kena marah dengan ibu bapa jika mengadu 

kadang-kadang kita perlu keluar dari malay typical  minded yang mana kita tidak membicarakan mengenai perkara dalam kain dengan anak-anak 
bagi isu pendidikan seks di sekolah ada pro dan kontranya 
ada baik dan ada buruknya
dari sudut kebaikan ...memang banyak membantu kanak-kanak untuk peka dengan keadaan begini 



8 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

menakutkan bnda2 cmni..

Lynn Damya said...

Salam...owh ya, kes budak yg kena tgkap tu..hmm..mmg 'sakit' lah..ni pengaruh barat lah ni..anak2 yg comel pun dh xselamat dah..kita tgk comel, si pedofilia ni tgk seksi..haihh..na'uzubillah. Thanx kak share ni.

wahida said...

nauzubillah...semoga dijauhkan daripada family kita...

AnneRaini said...

menakutkan org2 skrg. langsung xleh nak caya.

Diana Rashid said...

Nafsu binatang betul..sakit jiwa la lelaki macam ni.

syawalsimpsons said...

mmg menakutkan kalo macam ni kan..mmg aku pon tengah ajar syawal N izz pelan2..kalo berlaku situasi ni..mmg kiter as a parents mmg kena jaga sungguh

Puan Kutu said...

mmg tgh hot isu pedofilia ni..moga dijauhkan dari anak2 kita

Kira Sakura said...

tula ktorg pun dah terangkan sikit2 dekat uwais pasal benda ni. jarang jugak upload gmbo dia. tapi upload jugak sikit2 huuu