Monday, September 14, 2015

Angkut Portable Pool ke rumah nenek

Hari sabtu lepas lepak rumah nenek
Nak berjalan-berjalan pun kualiti  udara teruk
Bacaan IPU pada hari ni di Putrajaya dah 160
Kualiti udara tidak sihat
Bila agaknya arahan sekolah cuti nk dikeluarkan...risau keadaan anak-anak

Angkut kolam bawa ke rumah nenek
Aktiviti menggembirakan kanak-kanak kecil
Life guard pakcik dan cik eima

Kolam kecil ni khas untuk 2 budak kecil yang belum tanggal diapers
Tak boleh campur dengan kolam budak besar
Bahaya...haha

Ni kolam budak besar yang dah tak pakai diapers...tak de risiko air tercemar
Habis bergelen air rumah nenek....nasib la 

Tapi hari tu tak bagi sangat pun budak-budak tu mandi lama pun
Jerebu teruk....risau kat diorang......


Ok la janji budak-budak happy...
Seronok jaga anak-anak dan anak-anak buah ni...walaupun penat menjerit
Memang suka sangat hulur mulut kat cik eima kalau lapar....amboi manja sangat korang ye nak bersuap aje.....



6 comments:

Nieyl said...

Salam singgah pagi dari nieyl :)
seronoknyaaaa.....

lieyalatif said...

wahhhhhhhhh puas hati hah budak2 berandam .... senang ade portable pool gini kan...

tu laa jerebu teruk ni mmg takyah laa keluar2 gi berjalan...baik mandi pool gini kat umah....sekolah akan tutup bile bacaan ipu cecah 200.... pagi ni lagi teruk view kat putrajaya....

Puan Kutu said...

Puad la berkubang dalam kolam..kt rumah ni ada kolam tapi tak tau nak bentang kt mana..dh la dok kiarters..balik kmpg asyik lupa je nak bawak balik..pasni nley tiru angkut pool bawak balik kmpg

Puan Kutu said...

Puad la berkubang dalam kolam..kt rumah ni ada kolam tapi tak tau nak bentang kt mana..dh la dok kiarters..balik kmpg asyik lupa je nak bawak balik..pasni nley tiru angkut pool bawak balik kmpg

Qhaifa Nur said...

Habislah air rumah nenek....

x tahan dgn jerebu ni....mata pedih

ch@ said...

pergh, best gila. aku pun terasa nak join sama. lama sgt tak mandi kolam.