Friday, September 11, 2015

Jangan Harap Nak Tidur Lena



kita sejak dah bergelar ibu memang tak penah tidur lena dah kan 
dah tak ada tidur lena tanpa gangguan
nak tidur awal memang tak dapat walaupun mata dah tak boleh nak buka dah 
jangan harap nak dapat tidur petang kalau anak-anak tak nak tidur 
kalau anak demam/sakit kita ibu ni memang penat dan mengantuk tapi tak sanggup nak tidur sebab risaukan anak 

sementara anak masih kecil dan perlukan ibu untuk kebergantungan hidup 
mama sanggup korban masa tidur untuk korang 
karang korang dah besar, dah ada keluarga sendiri mama pasti rindukan saat indah besarkan anak-anak mama 

Fahim cakap kalau "mama dah tua macam nenek dan Fahim pun tua macam abah pun, Fahim tetap nak manja dengan mama"



6 comments:

Naemah Umi said...

Ni la pengorbanan ibu nak membesarkan anak2 kan...tahun depan merasa la umi berjaga mlm hehheehe 😉

.:MamaDhiaAdwa a.k.a Yana:. said...

sweetnyer fahim..
gitulah lumrahnyer kite ni..
redha..

nusha fasha said...

Hehehe pndai fahim ckp gtu..

Lynn Damya said...

Salam, adoi kak...masuk habuk pulak mata ni tgk gambar tu..benda ni salu nampak, sbb adik aku balik kerja lambat, even dah suruh tido, dia tetap nak tunggu jugak..kecuali klw hari tu dia betul2 penat, tu pun dia msg adik dulu, ckp nak tidur dulu..wuwu sedihnya...
terharu dgr Fahim ckp camtu kan kak..wuwu

aiman mania said...

besarnya tanggungjawab seorg wanita dan besarnya pengorbanan seorg ibu .....

ch@ said...

smg kita lebih bertabah mek.