Thursday, September 17, 2015

PETUA DAPUR yang anda perlu tahu

aku saja share petua dapur yang baca dan pinjam dari FB 

aku rasa menarik dan memang wajib semua orang tahu petua-petua baik perempuan atau lelaki 
sebab zaman sekarang bukan perempuan je ke dapur kan 
cam chef Mat Gebu tu 













banyak lagi petua dapur seperti :

1. letak kulit bawang untuk semasa menggoreng untuk elak ikan digoreng tidak melekat di kuali
2. letak sudu "stainless steel" semasa merebus daging untuk daging cepat empuk
3. letak bunga cengkih dalam bekas gula untuk elak semut
4. letak cili kering dalam tong beras untuk elak berbubuk(kumbang)
5. letak arang di dalam peti ais untuk menyerap bau kurang enak
6. gunakan Basic H Shaklee untuk membersihkan dapur, membasuh sayuran, menghilang kerak susu di puting botol susu anak, menghalang/mengelak semut dan lipas dan lain-lain. Basic H Shaklee dijamin selamat, halal dan berkesan.


untuk maklumat lanjut sebarang produk shaklee boleh PM eima di 0129220376

4 comments:

Qhaifa Nur said...

dpt juga dlm fb tapi tak sempat baca hehehe...
bagus utk kita juga kan eima...

ch@ said...

tekun aku baca pasal mmg kerja di dapur saje.
tiba2 terselit yg nmbr last tu, hehe.
thanks for sharing. berguna sgt ni.

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ said...

wow bagus untuk panduan ni, tq sharing

hainom OKje said...

Tq Eima kerana memanjangkan petua ..... nak try buh asam keping ar dlm minyak....selalu kalau goreng ikan bilis mmg cepat keruhnya kan....