Thursday, September 17, 2015

Si Hitam Yang Dah Dewasa

aku DAHULU adalah pencinta kucing 
sangat-sangat gilakan kucing 
semua kucing boleh buat aku cair jiwa raga 
tapi sejak beranak kecil ni 
aku kikis rasa cinta menggila tu pada haiwan comel tu demi anak-anak 
walapun aku mengelak dari suka pada haiwan ini
jauh disudut hati aku masih ada ruang untuk mereka 

ni si hitam yang datang ke rumah aku bulan Oktober 2014 yang lepas 
datang malam-malam cakar pintu rumah waktu enPanjang tak ada kat rumah 
dahaga sangat gamaknya ...laju berlari menuju ke bilik air untuk minum
sakan la budak berdua tu bermain dengan si hitam ..gelaran icha bagi

2-3 hari ni aku perasan si hitam ni rajin lepak belakang rumah 
masih lagi mesra dengan icha dan fahim seolah-olah masih mengenali walaupun kali terakhir berjumpa 11 bulan lepas 

si hitam yang suka cakar pintu depan tiap kali datang rumah ....nak minta masuk rumah 
dah besar dan hensem dah 





aku memang sukakan kucing yang corak dan warna seperti ini 
sebab dulu aku pernah berjanji dengan Dolly kucing kesayangan dan pertama aku yang aku hanya akan bela kucing yang warnanya sama sepertinya .... nampakkan kegilaan aku suatu masa dahulu macamana


aku sentiasa mengalu-alukan kedatangan kucing-kucing ke rumah aku dengan syarat jangan nak berak kat laman belakang rumah aku tu ..... kalau tak memang aku jirus ngan air korang tu 


ni antara reaksi kucing dalam situasi-situasi yang berbeza 
jangan ingat manusia sahaja yang mempunyai reaksi berbeza mengikut keadaan 
haiwan seperti kucing juga ada

si hitam tu 2-3 hari lepas ... buat reaksi INGIN BERKAWAN waktu mula-mula nampak aku 
buat muka paling comel .... rasa nak tampar ja kuat-kuat 

7 comments:

Nieyl said...

Salam pagi...
nieyl pun sama pencinta kucing :)

shila azizi said...

Salam sis,

Saya pun suka kucing tapi geli kalau kucing datang dedekat...hehe...

Jemput singgah blog kita ye

lieyalatif said...

MMG NAMPAK sgt pencinta kucingnyer...lieya plak takut kucing haahahah tapi tu laa org yg takut kucing ni la kucing selalu datang time makan kat kedai gesel2 mintak makan kan ....terjerit2 dibuatnyer hahaahahahah.....

lieya pun ari tu ade kat umah kucing dtg...bagi mkn, bagi susu....siapkan kotak..elok 3 hari dok situ, tup2 takde dah.... kemane ntah die pi...takde sape nak abiskan nasi ke ikan lepas lunch n dinner kiteorg....

Puan Kutu said...

Sy dulu masa kecik memang suka kucing dan ada bela kucing.sekarang ni nak bela susah la takda sapa nak jaga..dhbtua ni makin kurang minat dah..anak2 sy pun suka cat especially afia..

Rupanya kucing pun ada reaksi..baru tahu..

nuyui a.k.a miss YUI said...

ololoo dh bsar handsome dh dia..hihihi comel gtiu

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

aku n kucing mmg x ngam huhu

hainom OKje said...

Okje suka gak kucing ni. Kalau kucing kecik lagilah suka come....Sebab dia masih nak mainkan...Okje suka warna putihlah Eima...tak suka yg corak gini.
Budak budak baya Fahim ngan adik tu lagilah....Kucing pun tau, pandai lak dia bermanja dgn budak budak hihi