Friday, October 30, 2015

Alisha dapat subang baharu

Alisha dapat subang baharu 
hadiah dari abah 
2-3 hari lepas saja jalan-jalan ICM dengan niat untuk potong rantai tangan baharu aku 
ada orang buat kejutan tapi tangan bini kecil 


Subang Alisha sedia ada dah pakai lebih dari 2 tahun dah kot
enAbah nak tukar yang baharu 
layankan aje ..rezeki jangan ditolak 
anak dara tu gembira la dapat subang baharu

subang yang sebelum ini sama je pattern nya cuma ada lain sikit ja
yang dulu bebola kat subang tu satu je yang baharu ni dua



rupa-rupanya aku tak pernah pun cerita pasal Alisha kena tindik bila aku cari entry dalam blog aku ni 
aku pun tak ingat umur berapa ...tahun bila Alisha kami bawa ke kedai emas 
yang aku ingat kami tindik sebab nak beli sudang raya untuk Alisha 
menangis sepanjang hari kot masa tu ...kejam betul mama ko ni  kan anak oi ...
nak melawakan anak sampai tebuk telinga dia
tapi bila fikir balik baik buat time kecil senang uruskan tak tahu apa-apa kan 

aku rasa masa tu umur alisha 1 tahun lebih tahun 2012 kot

tak apalah ...janji Alisha kini gembira
Alisha ni pun macam mami jarum juga suka barang kemas 
perempuan kan mana boleh pisah dengan emas kan 
tambah-tambah pula keturunan orang utara ni 

tapi aku memang tak bagi Alisha pakai barang kemas kecuali Hari Raya itu pun untuk masa yang sangat singkat 1-2 hari je 
tanggal dan simpan yang tinggal pun hanya subang pakai hari-hari
zaman sekarang ni bahaya 
semua benda, semua perkara kena hati-hati dan bersyak wasangka kepada orang yang tidak dikenali
semua orang tidak boleh dipercayai 

4 comments:

Chekgu Azrine said...

Yaya pun melalak2 ms pegi tbuk telinga tuh..skg dh xpkai apa2 kt telinga dia sbb nenek dia p cabut subang tu bila yaya ngadu skit...huhu
Skg dah katup lubang tu..huhu

Lynn Damya said...

Salam, haha wahhh dapat subang baru..nak pulak dia pakai ea..sy mase mula2 pkai mase kecik lagi..punya lah takut nak kena 'tembak' tu..hahaa tp pakai xlama, sbb gatal..haha

Nad MamaZN said...

nayli x bertindik pun.. mak dia yg seriau nengok nnt kang hehe

hainom OKje said...

Betul betul...rezeki jangan di tolak....terima ajelah dengan hati yg redho haha....
Adoiii ....tulah bini comey sangat.....kan dah beso gelang tu
Anak anak OKje dulu pun Okje tindikkan tapi entahlah la ni ada lubang lagi ke tidak