Wednesday, November 18, 2015

Beriadah dan Jumpa Perkampungan SMURF's??

setiap hari sabtu atau ahad setiap minggu jika tak ada apa-apa aktiviti di luar kawasan 
kami akan bawa anak beriadah di taman-taman sekitar Putrajaya 
kat Putrajaya ni banyak tempat riadah 
TQ TUN M sebab bangunkan Putrajaya ini 
dapat kami rakyat marhaen ni beriadah di taman-taman yang cukup cantik dan indah ni 

dulu-dulu aku ni pemalas nak bersukan dan buat aktiviti keluarkan peluh 
aku pakai jeans je datang sini 
sekarang ni berubah la sikit 
aku pakai track suit dan jog shoes tapi bukan bermakna aku suka bersukan sekarang ni TAPI
supaya aku dapat kejar 2 budak kecik yang suka berlari ni 
letih mak tau tak kejar diorang ni memang berpeluh-peluh






"mama tengok ni, Kampung Smurf's!!"


memang macam perkampungan smurf's pun tapi cendawan tu warna putih je la 
kalau warna warni mesti cantik sangat 

ada sapa-sapa boleh terangkan kat aku tak kenapa cendawan tu tumbuh dalam bulatan tu ek.... dia tak tumbuh merata?? kot-kot ada cikgu sains Cikgu Azhrine ke TA ke boleh tolong jawab... hehehe

13 comments:

Cho Zila said...

la ingat tadi der betoi2 taman smurftu.. dah berhajat dalam hati nak ke sana juga.. musim hujankan.. derler dia tumbuh...

Daddy Ziyyad said...

Hmmmm...betul juga ya....saya pun tertanya tanya kenapa cendawan tu tumbuh dalam lingakaran bulatan...adakah kerana unsur makhluk asing? UFO? hahaha

BTW, mmg untung org duduk Putrajaya....betul, banyak park yg cantik2 utk beriadah.

wahida said...

unik pulak aku tengok...
tapi mmg dah macam perkampungan smurf...hehe...

Qhaifa Nur said...

Seronok beriadah kat putrajaya..tmptnya cantik...tq jugalh kat Tun M...

mama tisya said...

ada cendawan

syawalsimpsons said...

aku pon tau gak nape cendawan tu tumbuh gitoo kan

anak denesor said...

comei ler cendawan tuh..bulat jerk

anajingga said...

hihi bijak sangat kan, haah kan memang smurf duk kat cendawan hihi :)

Eintan Nurfuzie said...

hihi.. pernah gak laman umah cik en dinaiki cendawan ni. pelik sungguh,...

hainom OKje said...

Ohhhh.....jenuh pikir apa yg jadi kg Smurfnya yg si Eima nak cite ni....
Rupanya cendawan.....
Mak pun mls nak bersukan Eima.....kalau dah kuar rumah tu mesti terus pakai baju jalan .....Bolwh terus ukur kawasan hihi

Kira Sakura said...

memang ada smurf kot bawah tu hahahahaha :p

Lynn Damya said...

Salam, hahahaa comel je ade kampung smurfs ek..

LYAfrina said...

hehe..cendawan y tumbuh slps hujan ni