Wednesday, November 18, 2015

Betul ke Sebutan Korang ni??

rupanya banyak yang aku salah sebut jenam-jenama terkenal ni 
ejaan lain sebutan lain 
ada tu aku langsung tak reti nk sebut ... keh keh keh

ni pun salah juga 

yang ni memang salah sokmo la selama ni 



ni aku tak reti sebut 



yang ni memang aku tahu 













hahaha selama bertahun pakai aku sebut salah rupanya 

almaklum la aku ni jenis tak mampu beli barang berjenama 
tak ambil tahu pasal barang berjenama dah tak mampu buat apa nak ambil tahu 
jadinya memang aku tak tahu sangat mengenai perkembangan fesyen terkini sekarang 

lagi satu aku ni jenis memang tak mudah terpengaruh dengan sesuatu jenama 
sebab satu aku memang kedekut 
walaupun orang cakap shopping boleh hilangkan stress tapi aku berbeza 
entahlah....aku pun kadang tu rasa pelik juga
korang jangan nak pelik sangat ...hahaha

kadang tu aku tengok setengah orang sanggup berhabis ribuan ringgit untuk sesuatu jenama ...kalau memang kaya dan tak tahu nak buat apa dengan duit walaupun dah berzakat dan bersedekah ok la 
tapi yang tak ada duit ni sanggup juga menyimpan kerana nak dapatkan sesuatu jenama ...ok la bagus la tindakan dia kan ..jangan sampai berhutang sudah 

ada juga yang sanggup beli yang tiruan dan seludup 
itu aku tak berani komen tapi kalau aku kalau betul-betul nak bergaya biar la yang original

aku ni pakai apa yang aku rasa selesa 
sebab tu aku tak penah nak terpengaruh OOTD 
dah kata tak pandai berfesyen lagi satu tu aku ni jenis pemalu kot 
payah betul aku nk ambil gambar selfie 
memandangkan dah tersebut selfie ni 
aku harap pada kaki selfie dan kaki update FB supaya elakkan update status anda berada di mana, barang-barang berjenama korang, duit ke, apa-apa la yang bakal mengundang orang di luar sana mempunyai niat untuk melakukan jenayah terhadap korang 

seriau pulak aku baca cerita mengenai kes wanita mati dijerut tu
semoga arwah berada dikalangan orang beriman dan rohnya dirahmati. InshaaAllah 



sebutan korang betul ke sebut nama jenama-jenama tu ??

13 comments:

SYANI said...

Majoritinya memang salah sebut.. Maklum le lidah melayu..ahaks!

cik hani said...

saya banyak yang salah sebut daripada yang betul.

Usmi Hikma bt Rusfan said...

hihii.. akak pun byk salah sebut... hentam sajalah...

tiga lalat said...

info bagus nih, bahasa melayu gak yg mudah ikut baku kann., ;p

Nieyl said...

lidah makan tempoyak belancan..
memang subut gitu laa...salah upernyer..hihi

JR said...

Majoriti sebutan saya salah kerana penjual produk tu juga salah sebut. Kita ni memang lebih english dari english, sedangkan banyak produk tu keluaran negara-negara bukan pengguna bahasa inggeris, sepatutnya kita ikut bahasa asal negara tersebut...

Sheila Adziz said...

erm... mmg akak pun salah nyebut nyer,,,,, hehe

Aty_Fared said...

series..!!! banyak perkataan biasa jumpe sebut beli..tapi salah sbut.. contoh macam avon tu lah..hahaha.. lagi satu aku panggil kereta wak-segan..hahaha..

lieyalatif said...

haahahah ade yg betul ade yg salah....lidah jawa kan nak buat camne kahkahkahkah

Eintan Nurfuzie said...

x boleh la nk sebut yg btoi.. jnggal rsnye

hainom OKje said...

Mak pun belasah jer selama ni Eima hihi....main sebut jer berbunyi hihi....
Mak pun bukan jenis branded punya kaki. Sedar diri gitu...hidup pun ala ala, ada hati nak berbranded hihi...Tp kalau mampu , silakan, apa salahnya ....Terpulang pada diri sendiri.

Kira Sakura said...

hahahaha sama la!!!! main ikut sedap mulut je janji ada bunyi kehkehkeh. kita pun pakai barang tak branded. janji kualiti elok. kain tebal. itu pun jadi laaaaaaaa

LYAfrina said...

haha 100% hmpir salah sebut ni