Wednesday, November 4, 2015

Cili Kering Tak Pedas di Tesco

Anak aku yang berdua tu 
hanya seorang sahaja yang makan pedas dan suka sambal
Adik Alisha memang gemar makan pedas
gembira dan tak sabar nak makan kalau mama masak sambal telur
sambal telur je pun tapi cara dia tu macam mama masak makanan paling sedap 

tapi cili kering kat pasaran kebanyakkan pedas-pedas
kadang tu kesian juga tengok Alisha makan pedas-pedas risau juga kot sakit perut
perut budak kan muda lagi takut tak tahan


nak beli cili kering besar kat pasar payang jauh sangat
walaupun kadang-kadang terpergi ke sana beli juga sekilo dua
tahan lama juga la
bila habis guna guna cili kering kedut tak berkilat tu
tapi pesan siap-siap kat alisha pedas ni
makan sikit-sikit je tau 


tapi sekarang ni aku tak payah risau dah 
Sebab di TESCO dah ada cili besar ni
jenama YITU Dry Chili



tak payah aku pi jauh-jauh dah nak beli cili ni 
beli 2-3 paket buat stok kat rumah 
senang hati

aku sibuk mencari cili yang tak pedas tapi ada juga yang sanggup menerima cabaran mencuba 6 combo makanan super PEDAS ni 
gila betul la
lap peluh aku tengok ....

13 comments:

hainom OKje said...

OKje pun ada tengok cili ni kat Tesco hari tu. Taunya tak pedas si Lieya Latiff bagitahu kawan dia org Kelantan bagi.
Tak pedas sungguh ke Eima....Si bongsu okje tu tak makan pedas sangat Padahal umur dah 12 tahun

kakyon said...

ada nampak kat tesco. tak pulak tahu cili ni tak pedas. tq share info..

Nieyl said...

So far,kalau beli cili..kena cari yg pedas..
sbb en.husband suka makan pedas...:)

SalbiahM said...

gambar tu ilusi ptik betul..nampak macam cili tu sama besar ngan tapak tangan..haha

Aty_Fared said...

eeaaahh... kiteorang pulak suka yang pedas2 walaupon aku tak makan pedas..hahaha..selalu dapat mesti yang tak pedas... tak suka gak kalau merah jer hover...

MizzTina said...

hri tu g giant beli cili kering, buat sambal..makaihhh, pedas giler...

.:MamaDhiaAdwa a.k.a Yana:. said...

lame dah x beli cili kering..
sebab slalu kalo blender lebih, simpan dlm peti ais, mesti akhirnye aku buang juge..
sekarang beli cili ciling cap puteri..2 minggu pun tahan lagi..hehe..

TunSha Ayunie said...

Aku klik tanda sokongan... hahahhaa... aku pun suka pedas2... tapi gedabaknya cili tu kak..

cik hani said...

Sesuai dengan saya yang suka sambal tapi tak suka pedas2

azizah green line said...

saya suka pedas2.. baru sedap nak makann!

JR said...

Anak2 saya semua suka makan pedas. Tak pedas tak cun depa kata...

LYAfrina said...

kalo pergi dekat pasar biasanya ada jenis cili kering..
1, pedass desittt
. sederhana pedas
3. tak pedas...

lya pon mmg beli cili kering utk buat cili boh.. lg sedap bila menumis ..

Kira Sakura said...

Uwais tak makan pedas tapi ummi abi dia makan pedas. selalu mmg kena masak dua periuk. kalau malas terpaksa jugak la makan lauk tak pedas tu tapi kurang kick la rasanya huuu