Thursday, December 10, 2015

Madu New Zealand untuk si Demam

sepanjang minggu lepas
aku dan Fahim tak berapa sihat 
bermula dengan Alisha demam tonsilitis tapi fast recovery 
diikuti aku demam tonsilitis juga dan berpanjangan hampir seminggu 
bersambung dengan Fahim demam dan asthamtic 
fahim ni dah lama dah asthma dia tak attack 
hampir 2 tahun dah kot 
tiba-tiba je asthma dia aktif balik 
faktor cuaca dan salah makan juga kot 

so lepas ni kena hati-hati dengan satu jenama aiskrim mahal dan terkenal tu 
mungkin fahim alah kot ...mungkin!! belum pasti 
nanti bila betul-betul sihat nak try balik bagi kalau sakit balik sah la fahim alah dengan aiskrim tu 

macam aku pun ada alahan juga iaitu rumah yang penuh dengan kucing ...
confirm aku akan selsema teruk, bersin dan sampai demam 
tu kalau balik kampung aku kat langkawi la .... hehe

so memang dah prepare betul-betul dah ni 
stok Vita C Plus Shaklee pun dah ready untuk hujung bulan nanti
supaya ketahanan badan kuat kurang alahan dan cepat sembuh 
nak tau lebih lanjut(harga cantik punya) PM eima 0129220376

kami anak beranak ni Alhamdulillah dah lama tak demam sejak memang amalkan SHAKLEE 
bila sesekali demam rasa tak selesa sangat 
Alhamdulillah fast recovery  walaubagaimanapun kalau dah demam lebih dari 3 hari aku ni takut juga sebab sekarang ni musim hujan dan denggi 
kerisauan terhadap denggi tu tinggi 
so korbankan tangan anak teruna dan mamanya untuk pengesahan walaupun keputusannya bebas denggi
ala sikit je pun 
aku dua kali kena cucuk fahim pun sama 
percubaan pertama darah tak nak keluar 


baru kena ambil darah dah menangis macam ni kalau sunat nanti macamana anak oiii!!
manja hoii! budak ni 

memandangkan aku asyik MC je minggu lepas 
boss time tu outstation ke NZ beliau risau kesihatan pembantu setia dia kot 
pagi bila tah lepas 2 hari dia balik dar NZ dia dah hulur Manuka Honey 
"makan ni ... asyik demam je...get well soon.  bagus tau madu ni ...madu terbaik dari NZ"
baaaikkk boss!!



risau juga boss kat aku rupanya 

Alhamdulillah aku dan anak-anak  dah sembuh dah
SYUKUR ALHAMDULILLAH 




13 comments:

Nieyl said...

Ala...kesian dia...sampai menangis...
Alhamdulillah...sihat dah...

syawalsimpsons said...

alhamdulillah seronok dapat bos prihatin dengan anak buah dia

cik hani said...

alahai...meleleh air mata..kesiannya..takpe kecik lagi..
nanti dah besar takde nak melelehkan air mata lagi..
alhamdulillah..sihat dah

JR said...

Semoga dia cepat sembuh berkat minum air tangan dari NZ tu...

wahida said...

semoga cepat sembuh...

untungla...bos sayang...hehe...

anak denesor said...

Wah madu dr NZ syokk..macam iera klo demam msti sbb tonsilitis..get well soon

anak denesor said...

Wah madu dr NZ syokk..macam iera klo demam msti sbb tonsilitis..get well soon

Suria Lekatlekit said...

Alhamdulillah.. dapat bos yang prihatin merasa madu NZ

Qhaifa Nur said...

Alhamdulillah..sihat semua dah
jauh madu tu dr NZ...

Qhaifa Nur said...

Alhamdulillah..sihat semua dah
jauh madu tu dr NZ...

Diana Rashid said...

anak saya yang sulung lepas sebulan baru minggu ni batuk nya hilang..yang kedua tu batuk dah tak teruk..saya ni yang teruk batuk sampai sakit badan ..last saya batuk rasa nya 7 tahun lepas kot.kali ni kena lagi teruk..Musim sakit2 ni..jaga diri dan kesihatan baik2..jangan dibiar melarat..

hainom OKje said...

Itulah hikmah demam Eima ....dpt sebotol madu ko! Jauh pulak datangnya tu.

Alahai kesiannya Fahim....mmg muka demam campur nangis sungguhlah hihi

Kira Sakura said...

alhamdulilah sihat dah korang. betoi sekarang kalau demam lebih sikit mula la risau dengan si denggi tu huuu