Wednesday, December 30, 2015

Percutian Keluarga Besar Kami ke Pulau Helang Merah aka Lang Kawi

Part 1

20/12/2012

cuti hujung tahun kali ini kami satu keluarga besar bercuti di kampung halaman aku 
nama je bercuti ke kampung aku tapi aku macam tak balik kampung pun 
2 kali je aku dapat balik rumah tok aku 
malam tidur di kondo
yang selebihnya berjalan-jalan sekitar pulau 
aku dan enPanjang sebagai pengurus perjalanan/organiser
pening juga kepala nak uruskan 32 orang 
dari bab penginapan hingga ke perjalanan 
dari awal aku uruskan, tempah penginapan, kereta sewa dan Langkawi Auto 

perjalanan dimulakan dengan gembira 
ada sedikit masalah di lebuhraya salah sebuah kereta ada masalah 
bengkel tak pasang betul skru apa tah kereta bapak mentua aku tu tapi tak teruk pun 
perjalanan diteruskan tanpa masalah

7 buah kereta semua 
29 orang termasuk kanak-kanak berenti rehat di Hentian Sebelah Ladang Bikam makan bekalan  di pondok ...memang meriah 
3 orang lagi naik flight
lagi seronok naik kereta ramai-ramai meriah 

memang tak aku mengambil gambar semua orang sebab aku nak makan 
banyak lauk tapi aku ambil 4 je gambar sebab aku teruja nak makan sampai lupa pastu orang dah kemas masuk beg balik dah baru aku sibuk nak ambil gambar

baki ayam goreng berempah 

daging masak merah

sambal tempe ikan bilis sedap

mee lidi goreng 

lauk-lauk lain : sambal ikan bilis, telur rebus, ikan goreng, nasi putih

TQ mak sebab bangun pukul 3 pagi sebab nak sediakan bekalan untuk kami 
kami meneruskan perjalanan dan berhenti hampir setiap rnr dan hentian kot 
almaklumlah kami bawa kanak-kanak dan seorang moyang berusia hampir 90 tahun kot
7 biji kereta lain-lain tangki kan .... bila2 je boleh bocor 
perjalanan yang selalunya 4 jam jadi 6 jam tapi enjoy 

kami sampai di Kuala Perlis terus cari DView1 Hotel & Quest House 
penuhnya jeti Kuala Perlis parking kereta tak yah cerita la memang luar biasa sampai ke luar-luar jeti 2-3km boleh penuh 
satu Malaya ke pulau ke ?? 

jalan pantai tutup ada contruction, berpusing kami 7 biji kereta ni mencari jalan nak ke DView1 Hotel & Quest House, GPS bawak jalan yang tutup.... hahahahha 

orang perlis memang baik-baik belaka 
ada pakcik ni pun sama tolong kami cari jalan lain ke situ 
TQ pakcik .... semoga Allah merahmati kehidupan pakcik dan makcik 

D'View Hotel and Guest Houses

aku akan review penginapan kami di perlis nanti ... recommended!!

10 comments:

Kakcik Nur said...

Seronok bila dapat berkumpul ramai-ramai dan semuanya 'sekepala'... :)

Chekgu Azrine said...

Bestnya!

mama tisya said...

meriah cuti2 rmi2 ni

Diana Rashid said...

wow..ramai nya..biasa la bila ramai2 tu ada la macam2 ragam kan.jalan terbaik berhenti kat setiap RNR..hahahh..

Salina@IbuAqil said...

Dpt berkumpul ramai2 mmg best..
Mknan simple pn jd berselera..
Tp ibu tgk menu2 tu smua bkn lg simple dh..
Mmg superb!!!

Zie Madini said...

Seronok kan kumpul ramai ramai mcm ni

Puan Kutu said...

wah ni memang reunion besar ni..ramainya famili ikut..memsng terasa meriahnya bila ramai2 ni kereneh pun byk tp mesti enjoy sangat kan..lg pulak organizernya best.haha

Eintan Nurfuzie said...

cuti akhir tahun yeeee

lieyalatif said...

perghhhhhhhhhh 7 keter tuuuu...mmg meriah konvoi ramai2 gitu..... ade kes yg terkandas kat jeti langkawi tu ape citer beb...tau ke? tu la kan, kalo dah ramai2 gini mmg bawak bekal yg syok....makan plak style piknik....ehhh bende simple pun jadi sedappp le org kate heheeheheh....

selamat tahun baru 2016 eima...moga tahun 2016 memberi 1001 keberkatan dan rahmat pada kite sekeluarga.....amin

hainom OKje said...

Ohhh ko pegi dgn keluarga mertua ek Eima....
Alahai seronoknya Eima..... lauk semua dah siap siaga cenggitu hihi.... Daging merah tu mmg sedap buat lauk tambah lagiakan berebut macam tu....mmg perghlah...