Monday, January 11, 2016

Pakej 2 Jam Mangrove Tour Langkawi Kilim Geopark

23/12/2015

aktiviti keluarga seterusnya kami naik bot
Langkawi Mangrove Tours at Langkawi Kilim Geopark

ini memang paling best kot
satu keluar besar naik satu bot
bot pun mmg besar cuma RM300.00
memang jimat banyak

kami ambil pakej untuk 2 jam
Gua Kelawar
Sangkar Ikan
Eagle Feeding
Mangrove Sightseeing
Gua Buaya
Open Sea (Andaman Sea)
Gua Cherita
Icon Kilim Geoforest Park


ini kali kedua kami ambil pakej Mangrove Tour
yang kali pertama dulu waktu Alisha berumur 5 bulan 


Fahim dan atok 

3/4 ahli keluarga 

Gua Buaya 
disebabkan bot kami besar tak dapat lalu dalam gua ini 
kami tengok dari luar je 

mula tu memang rasa kan best kalau kami ambil 2 bot kecil boleh lalu dalam gua ni
tapi lepas kami tengok trafik agak sibuk dengan bot-bot memang rasa beruntung pilih bot besar 
pertama kali aku tengok laluan mangrove kilim geopark ni sibuk 

kami terus ke Gua Cherita 
lebih kurang dalam 10 minit di sini 





mitos mengenai Gua Cherita



tempat beradu Puteri China semasa diculik oleh Garuda mengikut mitos




walaupun aku orang Langkawi aku pertama kali pergi tau 
cuba tanya orang yang dok kat Langkawi berapa kali dah pernah naik Cable Car ??
nasib baik kahwin dengan orang jauh kalau tidak memang tak merasa la 
hehehe



Pelantar/Sangkar Ikan 

anak-anak yang super excited nak masuk ke Gua Kelawar 



2 jam yang menyeronokkan dan kami sampai ngam ngam di jeti cuaca dah mendung 
selamat, Alhamdulillah 

memasing perut dah lapar dan penat jom makan 
kat Restoren Haji Ali 
nasi kandar terbaik kat Langkawi 
boleh rujuk entry ni kalau nak tau tempat makan mana yang best kat Langkawi


si Icha yang suka makan kari 
budak ni memang suka makan pedas

lepas makan terus balik Kondo rehat sekejap dan keluar shopping 
petang terjun kolam anak-anak je la


8 comments:

Cik Puan Eka said...

Assalamualaikum akak. Lama sungguh tak jenguk sini.

Bestlaaaa. Cadang nk bawa fmly bulan 4 ni jln2 langkawi. Kilim mmg masuk dlm list hihi.
Last ika pg taun 2012. Mmg bnyk beza dah

nuyui a.k.a miss YUI said...

menarik gak tmpt cmni..

azizah green line said...

bestnyaa!nak pergi jugak

Kira Sakura said...

syoknyaaaaa jenjalan holiday

hainom OKje said...

Sama pesen je Eima nasi awak tu....baik kat Langkawi mau pun kat Penang hihi....Maklumlah penggemar kari ...

Mak kalau gi Langkawi, belum pernah naik bot pusing pulau ni tau

chid said...

Salam sis..ada contact x dgn package yg sis amik utk mangrove tour ni...

eima said...

chid boleh rujuk entry sy http://mysweetzlife.blogspot.my/2017/01/pakej-murah-mangrove-tour-kilim.html

kat sini saya ada letak no tel

chid said...

Thanks a lot dear😍😍