Wednesday, February 17, 2016

Bila Manusia dah Hilang Malu, Kemaluan pun sanggup Jual

aku makin tak faham la dengan manusia zaman sekarang ni 
memang la niat nak berniaga nak cari rezeki lebih tu dah betul
nak buat sesuatu yang unik dan lain dari lain tu pun dah betul
tapi jangan sampai melampuan batasnya 

hmmm tatau nak cakap apa bila tengok gambar ni aktif menjadi viral di FB 
aku tumpang kesian kat wanita melayu bertudung ini 
berbangga dapat bergambar dengan sesuatu yang aku sendiri malu untuk melihatnya 
aku tahu ini makanan tetapi aku malu 
mungkin aku bukan hipster dan konsevertif 
hmmm tatau la nak cakap lagu mana lagi dah 




dah terang-terang ni bukan di luar negara tetapi memang di Malaysia 
tengok sticker harga tu .... RM kot 


bila manusia dah hilang malu bajet hipster sangat

10 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

stu je nk ckp, bodo. opsss.. maaf tp mmg tak sesuai la..pastu yg bgmbr tu..memalukan je.

syawalsimpsons said...

berapa punya banggang la dorang yg buat makanan menyerupai gini..malu weehhh

Norhayati Mohd Isa said...

MasyaAllah..
Memang memalukan..
Apa nak jadi dgn masyarakat kita sekarang ni..
Apalah si gadis ni..
Sangguplah pula bergambar dgn si Anu tu..
Berkat ke rezeki dengan cara begini mencari rezeki..

Salam kenal..eima
Akak follow #567 jemputlah ke blog kecik akak ye :)

Puan Kutu said...

kan malu pulak tengok..dimana letaknya iman n malu manusia sekarang..bukan ke malu tu sebahagian dr iman..emmm

Chekgu Azrine said...

even i dah kawen...i tgk pun memalukan..dan rasa malu kot nak pegi beli benda2 camni...ni bukan bahan lawak kot smpi nak pos2 kat laman sosial..hmm...manusia akhir zaman

aizamia3 said...

Kalau terjumpa makanan macam tu, janganlah dok suka sangat bergambar, pehtu kena viral, bila kena kutuk tahu nak marah.. eeemmm.. ntahlah.

Ibu Lala said...

Sabar je la gen y ni. Tu pun nak ambik gambar. Tak malu betul. Anak sapa la ni

Lynn Damya said...

Apa kejadahhhh~~~
Apa kejadahhhhh~~~~
haiiiihhhh....ni yang aku malas kalau bab dh over hipster sangat..agak2 lah...so dirty influence lahhh...makanan kot~ haihh kemana hilangnya adab2 berniaga dlm Islam...grrr

Cik Puan Eka said...

gila. Makanan dibuat benda gini.

Daddy Ziyyad said...

Malu itu sebahagian dari Iman.