Monday, March 21, 2016

Berendam semasa Fenomena Ekuinoks

Fenomena Ekuinoks adalah fenomena apabila matahari berada tepat di garisan khatulistiwa Bumi yang hanya berlaku 2 kali setahun iaitu pada 20 Mac  dan 22 September sekitar jam 12.00 - 2.00 pm
mengikut ramalan kaji cuaca suhu pada ketika itu boleh menjangkau 40'C


memang terasa bahangnya semalam walaupun berada di dalam rumah yang tidak berpenghawa dingin 

dari pagi enPanjang pamkan kolam portable yang lama dah simpan 
bagi diorang berendam sejukkan badan dalam cuaca yang panas 

selang sejam kot diorang terjun 
berulang berendam 4 kali sehari 

Alhamdulillah petang semalam hujan lebat tapi tak lama 



6 comments:

Zie Madini said...

seronoknya dorg tu berendammm. terasa cam zie plak nak ikut berendam gak. hehehe

Sheila Adziz said...

hehe... seronok yer... tak pa la tiap jam pun leh berenang.... mmg panas kan...

Kak Nieyl said...

Smlm jam 12 sahaja...
semua duduk dalam rumah...
on aircond...lepas tu kerap minum air sebab panas...
memang terasa bahang panas tu lain mcm...

hainom OKje said...

Best jugak ek kalau ada kolam portable cenggitu. Mak boleh berendam lepas masak hihi....

Tp mmg betullah Eima .....sekarang ni kalau lepas masak jer mesti baju mcm lepas mandi. Basah!

Kira Sakura said...

Syok jugak ada ruang belakang tu. Sekali sekala boleh jgak join dorg berendam hihi

Kira Sakura said...

Syok jugak ada ruang belakang tu. Sekali sekala boleh jgak join dorg berendam hihi