Tuesday, March 1, 2016

Si Rambut Panjang dan 18 Perkara ini


18 perkara yang sering berlaku kepada wanita atau lelaki berambut panjang 
sebab apa aku cakap lelaki 
zaman sekarang ni bukan wanita je yang ada rambut panjang dan cantik '
lelaki pun sama .... siap berbangga dapat simpan rambut 
kadang-kadang tu lebih dari wanita dalam bab penjagaan 
kalau yang berambut panjang tapi busuk hapak tu aku tatau nk cakap la 
silap-silap ada ladang ternak kutu 

aku memang suka berambut panjang paling pendek rambut aku paras bahu 
sebab aku suka ikat rambut sebab rasa kemas je tak rimas 

anak dara aku pun aku suka dia berambut panjang 
aku suka dandan rambut dia 
suka pelbagai cara ikat rambut 
aku susah hati bila enPanjang cakap nak potong rambut dan mendidih darah bila fahim tergunting rambut adik dia bulan lepas

Alisha 2 kali sepanjang umur 4 tahun lebih ni dia gunting rambut 
kali pertama sebab naik ruam2 kot 
kedua sebab abah nak suruh potong rambut depan 




ni antara perkara sering berlaku kepada pemilik rambut panjang 



sekali sikat memang bergumpal-gumpal rambut 
itu belum atas lantai lagi 


aku selalu gunakan rambut sebagai alat mengusik anak-anak 
kibas-kibas rambut kat muka diorang ... hahahhaha 





ni kalau Malaysia beriklim sejuk la 



hahahaha kalau memasak tu pastikan ikat kemas-kemas rambut tu 

hahaha fahim selalu cakap mama macam singa la .... @__@

kesian alisha selalu kena macamni dengan mama 







siapa yang free hair mesti alami kes mcm ni ... berjam-jam dok dandan rambut





yang ni memang hari-hari berlaku kat bilik air aku ..sampai aku pun geli nk ambil buang rambut-rambut aku sendiri ... kais guna kaki je pastu flush dalam jamban 
rambut sendiri kot tapi gelinya tu macam apa 


kadang tu kalau kelam kabut memang rambut silap-silap hari bulan pun tak sempat nak urus juga kan 
macam aku zaman jahilliyah dulu .... waktu kelam kabut nak cepat memang aku tocang biasa je rambut 
tak sempat dah nak buat apa-apa dah 


7 comments:

Jue said...

jue baru je potong rambut
sebab kadang2 tak sempat nak uruskan rambut time pagi...
tapi masa potong rasa sayang pulak...
hahahahhaa

idzwa kamaruddin said...

hehehee...dah lama tak berambut panjang dahhh...sejak dari dpt syakirah kot! penat nak sikat oiii..

Qhaifa Nur said...

Bila panjang je rambut sure gugur..tuh yg potong pendek

Kira Sakura said...

kira tak suka rambut panjang. sebab tula rambut bersepah2 dalam rumah. nak ngelat tuduh orang lain rambut kita sorang je panjang dalam rumah tu hahahahaha. kot la kalau ada anak pmpuan boleh jugak ngelat kata tu rambut dia ekekeke...

**pengasuh jaga uwais dengan hana je kak. tu yang kira hantar je uwais tu. satunya sebab hana pun memang tengah dijangkiti dan uwais pun dijangkiti dari dia. dua nya geram dengan mak hana tu huuu. kalau ada budak lain memang fikir byk kali jugak nak hantar anak kita. tapi tula geram sebab orang lain tak fikir pasal kita mcm mana kita fikir dekat org lain ;(

**kira due 14.5 nanti ni

hainom OKje said...

Betul weyh...kalau rambut panjang ni mmg senang gugurnya. Suka tengok org rambut panjang ala ala artis , tp nak simpan panjang rambut sendiri mmg tak kuasa! Panas weyh!

Diana Rashid said...

saya selalu ugut maisara nak potong rambut dia sebab dia malas jaga..
sikat pun malas..tapi berangan nak rambut panjang..

adianiez AIDA said...

hahaha no 9 tu buat aida tergelak sorang sorang sini ha ha ha...
and yg last tu. hmmmm :)