Friday, April 8, 2016

Menjadi Pembeli bijak yang demam

mungkin ada yang bertanya 
mana aku dan agak-agak kenapa aku tak up entry hampir seminggu dah 

TQ kak Hainomokje sebab concern pasal eima ..


kami 3 beranak mendemam ..lepas sorang ...sorang....
turn mak diorang demam memang melepek
2 hari lepas dah ambil darah selepas 5 hari mendemam 
virus infection doktor cakap tak ada ubat cuma kena cukup rehat 
makan ubat demam dan tidur itu je ubatnya 
alhamdulillah hari ni rasa segar sedikit tapi masih berbaki lagi sisa demam tu 
masih sengal-sengal otot


bila demam aku memang lupa semuanya 



anak-anak sekarang memang pengguna tegar caliph
sejak 5-6 bulan lepas kot 
tapi sejak tahun 2015 la
memang ada perubahan ketara untuk anak-anak 
tapi kesannya bukan mendadak 
alhamdulillah 

walaupun ada pengedar dok kecoh dan bising pasal pelanggan lebih gemar beli caliph dengan pengedar yang jual harga murah berbanding beli dengan pengedar yang jual harga yang ditetapkan oleh pengeluar ....

aku tetap beli yang harga murah ...minta maaf 
jangan kecam saya ...saya cuma jadi pembeli dan pengguna yang bijak sahaja 
terima kasih.







17 comments:

idzwa kamaruddin said...

kan..kita yg berhak tentukan poket kiter..hehehe..

Kakcik Nur said...

Banyak untungnya menjadi pengguna yang bijak... :)

Diana Rashid said...

saya pun beli yang murah..sekotak tak sampai 6o..kita pengguna..kan..mestilah nak yang murah..ank2 saya pun makan caliph..baru 3 bulan ..ok la setakat ni..

Kak Nieyl said...

Singgah pagi jumaat.. ♥

Umie Adli said...

saya pun beli yg murah je. elok je

wahida said...

semoga korang terus sihat hendaknya...
tak try lagi caliph ni..ramai review kata bagus...nnt boleh la cuba...

Eintan Nurfuzie said...

skrg tgh pemes.. mcm emelson pon de

Norhayati Mohd Isa said...

Oh demam ye eima..
Semoga cepat sembuh..
Akak dapat rm45 sebotol eima..
Betul3 kita kena jadi pembeli bijak ;)

Norhayati Mohd Isa said...

Oh demam ye eima..
Semoga cepat sembuh..
Akak dapat rm45 sebotol eima..
Betul3 kita kena jadi pembeli bijak ;)

mamaarifakeem said...

hai salam ziarah..

akak lg lame tak up entry, berbulan kot.. sejak tahun baru...huhu.. 2016 belum up n3 lagi.. mood takde langsung.. bz pun ye..

Bagus, jd pengguna yg bijak!

seronok tgk anak anak eima skrg, berisi dah belaka..hii..

Puan Kutu said...

betil tu jadilah pengguna bijak.ada yg murah watpa nk belibyg mahal.sama je kot bendanya.benda murah sapa tak mau.huhu

Puan Kutu said...

betil tu jadilah pengguna bijak.ada yg murah watpa nk belibyg mahal.sama je kot bendanya.benda murah sapa tak mau.huhu

hainom OKje said...

La demam ke.....
Tgh musim kot sekarang ni....mak pun baru lepas hilang sengau sebab seme ngan batuk. Tapi tak demamlah....
Zaman budak ni kecik tak de Caliph....so belasah jee apa pun brand yg mana ada hihi....
Mmg alhamdulilah budak jarang demam

LYAfrina said...

hehe..betul tu..kalo ada y murah..tp kualiti sama semestinya ambk y murah.. lg2 ekonomi skarang..slagi leh jimat, jimat kan..

musim sekarang eima..

Kira Sakura said...

bila mak mak demam memang melepek la ape pun tak boleh nak buat dah. anak demam boleh gagah lagi nak berkejar itu ini. mak demam hurmmmmm kelaut jela citenya.

moga cepat sembuh sepenuhnya. ramai kata caliph ni bagus. tapi harganya macam nak pitam tgk. kalau dapat harga murah buat ape nak membazir duit kan ihihihihi

azizah green line said...

tengok poket gak kan kak

adianiez AIDA said...

apa yg nak dikecam kan.
rezeki masing2 kan :)
yg penting pengguna dpt harga terbaik.