Thursday, April 28, 2016

Sambil Tempah Baju Raya kita Makan Angin

23/4/2016

kami balik kampung enPanjang untuk menempah baju raya tahun ni 
aku dah malas nak tempah kat sini 
bayaran mahal tapi tak selesa pakai 
2-3 hari lagi nak balik  raya baju tak siap-siap 
hari-hari ulang pi kedai 

tahu ni enPanjang merasa pakai baju melayu baru 
tahun-tahun sebelum ni enpanjang banyak ulang pakai baju yangtahun-tahun sebelum 
dah 9 tahun berkahwin enPanjang ada lebih dari 11 helai baju melayu 
Alhamdulillah masih muat lagi walaupun nampak gayanya macam sedikit membesar 

kami beli baju melayu yang dah siap dah di Jakel Shah Alam dan cari kain aku/Alisha di Jakel Seremban 2 
dah ready jom balik Muadzam Shah tempah baju kat tailor 
sambil balik tempah baju kita jalan-jalan, JJCM dan melawat tok enPanjang 



budak-budak yang happy dapat main laut super bersih di Pantai Rompin 
bersih sangat .... aku suka pantai yang bersih tanpa sampah 
kalau kat PD nun ya Allah penuh sampah tapi sebab nak riadah tepi laut layankan juga la 

hari tu banyak ikan mati 
sepanjang pesisir pantai 
budak-budak ni rajin mengutip susun 


kat Pantai ni ada Medan Selera 
aku memang rokomen kalau korang terlajak ke sini singgah makan kat medan selera tepi pantai 
sedap!!
aku kan penggemar laksa ... nampak je menu laksa mesti nak order walaupun boleh agak tak sedap sebab laksa yang konfem sedap mesti la belah utara kan ....

tapi kat medan selera ni laksa dia sedap ... bihun sup sedap ... mee goreng sedap .... ada banyak pilihan makanan ringan seperti keropok lekor, kuih muih, pisang goreng dan kek 

tapi sayangnya sebab perut tengah lapar aku turun kereta tak bawa HP 
kalau tak boleh review 




7 comments:

Lynn Hamzah said...

betul tu...skrg nie upah jahit baju memang mahal betul...better tempah kat kampung...murah sket dan selesa...

Puan Kutu said...

Sy dah bertaun tak upah org jahitkan baju..biasa beli yg ready made..ni tgok adik ipar dh aktif menjait balik..taun depan boleh kot upah dia jaitkan baju sedonson 1 famili.hehe..

Yg mana 1 ye pantai rompin ni..adik ipaq dok pahang kt pekan..tak jauh la dr rompin..area muadzam tu

nuyui a.k.a miss YUI said...

mmg kena tempah awal skg..

lieyalatif said...

betul beb...setuju sgt2...upah skrang dha mahal...rase mcm nak belajar jek jahit baju...lepas jahit baju anak ngan laki jadi le kan...tapi tulaaa kene sedar daku tak minat bab2 jahit nie....jd usahle hangat2 tahi ayam eheheheheehe

hainom OKje said...

Wah Eima dah siap menempah so apa tema Raya tahun ni?

Orang Mersing ke En Panjang ni Ma....
Mmg jarang sangat ke Mersing tu, nak ke pantainya pun entah bila agaknya...Rugilah susun ikan, kasi gorenglah hihi...

hainom OKje said...

Wah Eima dah siap menempah so apa tema Raya tahun ni?

Orang Mersing ke En Panjang ni Ma....
Mmg jarang sangat ke Mersing tu, nak ke pantainya pun entah bila agaknya...Rugilah susun ikan, kasi gorenglah hihi...

Aty_Fared said...

aku dah lama tak menempah baju...dulu2 aku ada taylor aku suka.. sedap pakai..tapi sebab dah jarang ke tempat tu..malas dah aku nak mencarik kain tempah..beli siap jer sekarang..ada sesekali aku try kat orang lain..tapi tak besh sangat..tu malas dah..sayang kat kain...huhu

tapi kekadang..teringat lak nak carik kain tempah baju kebarung riau pesak gantung..
susah nak jumpa orang jugal..
tapi..malas nya la hai aku nak mencarik kain... dah nak pose ni.. mahu nya orang nak amik lagi tempahan..hurrmmm