Wednesday, May 4, 2016

Bawa Alisha dan Fahim ke Dentist

29/04/2016

hari Jumaat lepas aku halfday sebelah petang 
bawa anak berdua ke dentist 
untuk buat pemeriksaan gigi dan memberi kesedaran betapa penting penjagaan kebersihan gigi di Klinik Kesihatan Presint 18
tempat yang selesa, pekerja yang ramah dan perkhidmatan yang efisyen 
buat bayar mahal-mahal kalau boleh dapat semua ini dengan percuma

gigi abang fahim cantik tak ada kerosakan 
hari-hari kena paksa gosok gigi 2x sehari bila dah tumbuh gigi kekal
kalau dia malas nak gosok, mama yang tolong beruskan
lagi pun aku suka tengok gigi fahim cantik tersusun rapi tu 
almaklumla gigi mama fahim ni tak berpa nk tersusun dan  cantik 

niat datang ke dentis sebab budak kecik ni 
kuat makan gula-gula walaupun gosok gigi 2x sehari 
ada gigi susu yang sedikit rosak 
so akan ada rawatan gigi untuk alisha nanti 
lambat lagi nk tumbuh gigi kekal ni 
so gigi yang sedikit rosak tu perlu la dirawat 
supaya ia tahan sehigga gigi kekal keluar nanti


seriau aku tengok gigi kanak-kanak yang rosak sampai bengkak-bengkak muka dan ada kes yang kena buat pembedahan untuk keluarkan gigi yang rosak 
kesiannye hai kat anak-anak kalau kita ibu bapa ni tak jaga kebersihan mulut diorang 



Note : cerita sabah aku tak abis2 lagi nak update, cerita cuti umum pula datang .... bak pe la aku malas sangat ni ... 

3 comments:

hainom OKje said...

Baguslah tu Eima....bagi diaorang biasa ke dentist. Dulu dulu zaman budak budak ni kecik rajin jugak ke dentist sebab cabut gigi la ni....dah jarang. Nak buat scaling pun seriau. Malas nak menghadap ngulu dia tu....

Qhaifa Nur said...

kat presint 18 eima...
nnti bole ke sini...nmpk pun selesa

Lynn Hamzah said...

bagus nie biasakan diorang jumpa dentist...nanti dah besar x fobia dah...