Thursday, May 26, 2016

Moi Kegemaran aku

moi adalah salah satu makanan kegemaran aku 
dari kecik aku suka sangat makan moi
kecik-kecik dulu mak aku selalu masak moi makan ngan ikan masin talang serta cili kering goreng dan bawang besar goreng 
sedap 

bila hidup bujang pun aku akan selalu masak moi 
perut kenyang dengan masakan simple serta jimat 

bila bosan sangat dengan nasi memang aku akan masak moi 
nasi dengan lauk memang dah masak tapi aku akan masak juga moi 
khas untuk diri aku .... yang lain nak makan nasi ke moi ke ikut la 

moi dengan hirisan ayam goreng, ikan bilis, minyak bawang putih, chili flake dan daun bawang 
makan panas-panasnya sedap
tapi kalau nak lagi sedap  bubuh cili kicap 

moi tu maknanya bubur nasi 
orang kedah panggil moi 



14 comments:

idzwa kamaruddin said...

Alahaiii ko sebut moi plak! Dan dan sama teringat suka nyerrrr mkn moi!

Siti Rohaida Yusof said...

nasib baik terangkan..tak tau sebenarnya moi tu...tapi mmg betul..moi jugak sedap.lagi kalau ada telur asin..

Shahida Dzulkafli said...

Suka buat moi bubuh carrot dgn kentang.. Pastu tambah kiub ikan bilis..

Kakcik Nur said...

Tengok gambar pun dah buat kakcik tertelan-telan airliur... :)

Qhaifa Nur said...

klau pergi pasar mlm...wajib beli
tak cukup 1 eima...paling sikit 4 hahaha

nuyui a.k.a miss YUI said...

mber selalu sbut moi tp yui xfhm..hahha.. rupanya bubur..

AnneRaini said...

samalah.. kalo dh mls masak ke bosan ke masak bubur je.. campak segala dlm bubur tu.. hehe

Puan Kutu said...

Owhh suka makan moi rupanya..macam baby.patut la slim.hehe

Inani Hazwani said...

Sedap ni, suka jugak :)

Cik Puan Eka said...

ika pon suka moi. makan ngan ikan bilis goreng, bawang besar goreng, bawang putih goreng, cili skit pergh.

Nak2 lak skang adra makan bbur, mmg mama ngicak sekali. adr atakde garam, mama angkat mama punya, taruk garam :p

hainom OKje said...

Kita geng Ma....mak pun suka. Moi dgn lauk nasi pun sedap weyh. Kekadang tu mak makan moi dgn asam pedas. Pergh!! Terangkat beb hihi...

Shahida Dzulkafli said...

Feveret nie moi.. Mudah nak makan.. Kalau ada sampingan2 macam ayam ke, ikan bilis ke memang lagi mengancam..

ch@ said...

fitrah baca drpd mula satu persatu, mujur ada maksud moi kat situ...
aku pun suka makan moi, moi aku sng ja... buh ikan bilis goreng dan kicap ja.

Nabila Syifa said...

kita panggil ni bubur nasi. tapi kita pon mmg suka lagi2 buat sahur.nyum2