Tuesday, May 24, 2016

Tempat Menarik di Sabah | Tg. Aru & Muzium Sabah

15/3/2015

lepas turun dari Kundasang kami on wave cari Taman Buaya Tuaran tapi wave bawa kami ke tempat lain ... area ums ..ngok ngek betul

bila aku try search keyword in english Tuaran Crocodile Farm dah jauh dah 
sabar je la 
kami terus ke Muzium Sabah sementara tunggu untuk check in di Marina Court Apartment KK 
rehat sekejap kemudian 
sebelah petang kami keluar ke Pantai Tanjung Aru 
aku suka kat sini kebersihan pantai masih terjaga walaupun menjadi tempat tumpuan 

aku tak ambil banyak gambar semasa di sini sebab masa kami pergi tu black out 
so kami lepak sekejap kemudian pusing bandar KK naik ke Pelantar Peninjau di Bukit Bendera

tapi kami repeat ke Muzium Sabah semula sebelah petang sebelum ke Tg. Aru
sedikit info mengenai Muzium Sabah 



di Tanjung Aru enPanjang melayan anak-anak dia
main permainan kejar dan tangkap 
siapa yang berjaya tangkap dapat reward
so enjoys la budak-budak ni 







budak berdua ni tak join games diorang prefer main pasir 



lama juga kami beriadah di sini 
bila hari dah gelap kami terus gerak ke Gerai Seafood terbaik di Bandar KK 
yang tu next entry la 


kat Tg. Aru kalau korang yang sukakan laut dan beriadah memang boleh ke sini
kat sini ada banyak gerai makan dan gerai jualan buah potong fersh dan jeruk 
sedap ...terliur aku bila teringat hoi 
sorry gambar tak ada sebab aku tak sempat nak ambil gambar aku dah ngap dulu 





Note : sedaya upaya aku nk habiskan entry Sabah ni ..sebab banyak lagi entry latest aku tak up lagi hujung minggu ni ada lagi aktiviti hujung minggu kami 

11 comments:

Puan Kutu said...

Nampak budak ni enjoy.masing2 ada acara..owhh tak sgka kt sabah pun ada bukit bendera ye.huhu

idzwa kamaruddin said...

best nyer sabah! rindu giler~

Qhaifa Nur said...

Mmg puas berjalan la ni...seronok walau penat ya

nuyui a.k.a miss YUI said...

p pntai tu yg best..huhu

Lynn Hamzah said...

x pernah gie tanjung aru...kota kinabalu dah pernah sampai...

Diana Rashid said...

kat sana pun ada bukit bendara ye??ingatkan sini je ada...

Atie Yusof said...

saya yg org Sabah ni pun belum smpai Muzium Sabah.. hehe..
seronok , walau penat..kan? jang jemu dtg Sabah ya... :)

Cik Puan Eka said...

waze memang kekadang ngek hahahaha.

Baru tau kat sana pon ada bukit bendera

hainom OKje said...

Seronok ke Muzium Sabah ni Eima? Mak rasakan kalau mak pergi Sabah sure tak pergi sini kecuali kena ugut hahaha......
Bestnya dapat makan makan tepi pantai kan, sambil dengo bunyi ombak....pergh!

ch@ said...

Wah! jauh kau piknik ea. bestnya...
aku ni bercita-cita je la, tercapai tidak... tidakla ku pasti.
jgn kata semenanjung mesia, hendak gi bercuti pun blm tentu lagi.
rezeki memasingkan?
dpt tgk gmbr org gi bercuti, jadilah!

Nabila Syifa said...

teringin nak pergi..