Thursday, July 14, 2016

Jumpa Bayi Masih Beruri Berulat Tepi Rumah

pagi isnin lebih kurang 2.30 pagi kami sampai ke rumah dari utara
bertolak jam 8.00 malam dari sg. petani

mood penat ... hadap jem tengah malam dan nak mendobi
baru nak  rileks lepas penat mendobi....terbau pulak bangkai

cari mencari jumpa kat tepi rumah
jumpa baby kecil masih beruri dah berulat-ulat mereput
kejam betul... orang cuti raya
kau buat hal ... buang anak kat rumah orang
































sakit hati betul dengan tuan kucing x bertanggungjawab macam ni

aku ni dulu pencinta kucing....berbelas ekor pernah bela sekaligus dalam satu rumah
bila dah ada anak aku elakkan kucing2 ni sebab kesihatan anak2 
tapi sekarang ni aku jadi pembenci haiwan berbulu ni....satu sebab tuan yg tidak bertanggungjawab....
bela kucing tapi biar lepas tidak dikurung ....dah tahu hidup berjiran kena la paham perasaan jiran
dah tahu dalam perjanjian tak boleh bela haiwan peliharaan pi bela..... lepas tu tak nak jaga betul2

dulu takat berak ...ok lagi...masih boleh bersabar
tapi kalau dah banyak kali datang beranak lepas tu tinggal
ni sampai berulat-ulat
memang sakit hati la
aku tak sakit hati sangat dengan haiwan tak berakal tu tapi dengan tuan kucing
pandai bela tapi tak reti nak jaga
biar lepas je ... kurung la
kita bukan dok di kampung ...kita hidup berjiran di taman
dah tahu kucing bunting ... yang ko pi balik kg lama-lama buat apa
dah tahu bunting sedia la kotak siap-siap tak la dia pi beranak rumah orang
kalau dah tahu tak reti nk bertanggungjawab kat haiwan peliharaan sendiri buat mcm YUI  dia pi vet kasikan kucing dia

yang si kucing tak berakal ni pun ..anak dah mati dia tinggal gitu je
dulu kucing betina aku .... pun ada je anak dia mati time dia beranak ...dia selesaikan sampai bersih(makan anak yang mati termasuk uri...look like kejam right but its true, sangat bertanggungjawab) ...tak pula dia tinggal bangkai anak dia mcm tu
pelik pulak aku dengan kucing zaman moden berstatus bandar ni



nasib baik la enPanjang tolong selesaikan... TQ my enlaki

JANIN Baby di Belakang Rumah Aku ni cerita yang lepas


7 comments:

syawalsimpsons said...

tanjat aku baca tajuk ko tau....kejam lahai sape yg buat gitoo

Nad MamaZN said...

kusss semangat.. anak kucing rupanya

LYAfrina said...

suspen baca tajuk

sabor je la..mmg busuklah bau bangkai haiwan ni

nuyui a.k.a miss YUI said...

aduh,kesiannya anak bulus ni..

hmm, payah kak nak fahamkan org suh kasikan kucng. deme dok igt sje suka ke. tu pasal merebak byk kucing terbiar skg. skt hati.

idzwa kamaruddin said...

sobs!~ sedih plus marah oiiii kalau aku pun aku marahhhh

hainom OKje said...

Ek eleh ingatkan mak baby orang tau! Rupanya baby bulus hihi...
Yang tak sedapnya bau bangkai tu kan. Selagi tak disettlekan mmg hadap jerlah bau yg tak diingini tu

hainom OKje said...

Ek eleh ingatkan mak baby orang tau! Rupanya baby bulus hihi...
Yang tak sedapnya bau bangkai tu kan. Selagi tak disettlekan mmg hadap jerlah bau yg tak diingini tu