Wednesday, July 27, 2016

Mandi Laut Sepanjang Beraya di Langkawi

2 hari berturut-turut budak berdua ni mandi laut 
kemain happy 
aku suka pantai di Pulau Langkawi 
masih bersih, indah,pasir dia pun halus je 
walaupun Pantai Cenang ni tumpuan pelancong 
kebersihan terjamin


memandangkan aku lupa nak ambil swimming suit diorang dari beg untuk balik Kuala Rompin 
so budak-budak ni mandi pakai tshirt dan treksuit je 
leceh nak cuci pasir ....pheeww






Alisha memang bertambah kelam la ...
Fahim pun bukan cerah sangat tapi kulit dia cepat hilang sunburn 
kalau Alisha tak hilang-hilang makin gelap ada la


aku ni dah lama dah tak ke sini 
rindu zaman kanak-kanak 
waktu tok aku masih sihat dan muda 
selalu kami pi cari siput 
siput sedut laut kot(org laingkawi panggil siput pait), kepah, siput ape tah macam siput sudu tu tp kecik isi warna oren 
cari beronok 

pastu ikut abah aku pi memancing dan memukat 
dapat tengok sotong hidup, ikan buntal, ikan-kan hidup, sotong kurita
dapat  pi bendang, masuk bendang lintah penuh kaki 
dapat tangkap burung
aku kecik-kecik dulu memang suka mengikut abah aku, dah macam boboi dah 

seronok
 bila bercerita dengan Fahim 
"kenapa Fahim tak dpt buat macam tu mama, tak adil la"
anak-anak oi korang ni anak generasi moden mana la nak dapat rasa semua tu 
anak orang bandar la kan .... mana nak rasa dapat hidup cara kampung




9 comments:

Qhaifa Nur said...

Seronoknya mandi laut..tang kulit hitam tu yg x best huhu
Untungnya dok kat kawasan laut..semua merasa

Cho Zila said...

akakpun suka sangat Langkawi... bukan sahaja pantai tapi keseluruhannya... pi Langkawi memang berbaloi.. balaoi....

idzwa kamaruddin said...

rindu nyer langkawi!

Inani Hazwani said...

Seronoknya mandi laut :)

ch@ said...

orang pi beraya, korang mandi pantai ye...?
seronokla dorang berguling atas pasir.
bdk2 ni tah bila kitorg nak bw gi pantai, nama je sg buloh, sungai pun takde.

Lynn Damya said...

Salam kak, alahai bestnye lah dapat mandi2 kat pantai..lama gila dah sy ni tak pegi pantai main2 air...maklumlah dok bangi ni tgh2 peta, mana nak ade tepi laut..hihi...

Seronok kan zaman akak dulu2, nostalgia gila kenangan2 yg mcm tu, budak2 sekarang mana nak dapat merasa lagi camtu semua..

P/s: sy kalau pegi pantai mmg cepat sunburn, lepas tu lambat hilang, adoi~

mama tisya said...

syok la mandi laut...tp syok lg mandi kolam hehe

adianiez AIDA said...

eima org langkawi ekk?
syok la :)

hainom OKje said...

Betullah Ma, ada jenis kulit mmg cepat hilang sunburnnya....ada jenis kulit mak aiii....hihi...

Kiranya mengimbau nostalgia zaman kanak kanaklah ni ek hihi...