Monday, July 25, 2016

Raya 2016 Kami

1 Syawal 1437H 

dah 20 Syawal baru aku up cerita raya pertama 
macam biasa kami beraya di Endau Mersing, Johor
kampung enPanjang 

tahun ni tema royal blue



separuh dari kaum kerabat enPanjang 
moyang, makpak, makpak sedara, adik beradik & sepupu sepapat

seperti biasa aku akan bawa anak-anak sedara pi marhaban keliling kampung 
memang meriah dan best 

ni geng tetiap tahun akan ikut cik eima diorg

beratur tunggu turn nak kutip duit raya lepas marhaban 



sampai turn rumah tok enPanjang pulak 
kiranya rumah kami la paling kong .... sebab banyak kepala yang menghulur duit raya 
9 kepala 9 sampul 
memang meriah ...budak paling seronok tiap kali marhaban ni 
gelagat diorang di pagi raya yang buatkan raya tu meriah


menu untuk orang marhaban pulak 
kambing bakar/jeruk/ sate/otak-otak KL/ cendol/air buah/menu raya seperti biasa
yang paling laku kambing dan otak-otak la 
sebab orang marhaban dah kenyang makan setiap rumah tadi ....so yang ringan-ringan memang diorang tumpu 

setiap tahun gambar raya kami tah apa-apa 
adik icha yang dah penat sangat dah 
memang dia meragam je ...orang nak tidur nak susu pastu kena paksa ambil gambar memang dia buat hal je la 


esoknya pagi-pagi nak balik utara pulak 




16 comments:

mama tisya said...

bdk2 dh beso mmg payah nk dpt gmbr sefamily..redho je la kn..kita pn xabis lg cite raya hehe

Diana Rashid said...

la.nangis pulak..hehehh..biasa la..bila raya bangun awal, bebudak mengantuk pun tak tentu masa..

LYAfrina said...

hehe..biasalah ngantuk pg raya..msti mlm raya berjaga tu kan.. syok ramai berkumpul kan...

salam aidilfitri eima
maaf zahir n batin

Qhaifa Nur said...

Cantik kaler tema...
Bestnya menu marhaban tu...kambing bakar tuh, sedapnya

Nieyl said...

selamat hari raya....
meriahnyaaaa....

Hani Fadhlina Abdul Rahman said...

Jemput join segmen saya Segmen Sesuci Lebaran by Hani RahmanTerima kasih...

Kopiolimauice said...

Slmt hri rya weehuuu cantik bju biru meriah rya ye

Kopiolimauice said...

Slmt hri rya weehuuu cantik bju biru meriah rya ye

ch@ said...

Tema ko dgn merah aku mmg sedondon sgt la,
punyala biru sampai rumah pun biru gak ea.
btl wei, anak2 tgh aktif gambar potret apa yg ada je la tapi bila tgk smula, best gak, jadi bahan ketawa.

Chekgu Azrine said...

Wow...depa raya selatan utagha...kemahen

Yana MIB said...

royal blue tema raya kitorg thn lepas..huhu meriah nya ada baraan camtu.. :)

mamaarifakeem said...

salam syawal..maaf zahir n batin..
huhu..singgah xpress.. cantik warna tema, ceria dan mriahnya raya depa.. anak dara pun dah besar ha.. lama tk singgh ..huhu

Nad MamaZN said...

bila ayu, ayu sangat si icha ni.. bila dah penat tak kira apa nangis jugak ye icha heheh... comey banget tu :)

hainom OKje said...

Memang sungguh panjang tu Eima En Panjang ko hihi...
Cepatnya balik KL? Bape lama kat kg?
Seronoknya dapat marhaban Eima. Dapat makan macam macam ooo hihih

Lynn Damya said...

Salam, haha lahh si icha nangis pulak masa snap gambar family ye...sy igt next raya nak pakai tema royal blue dgn merah, hahaha..insyaAllah lah kalau panjang umur..

adianiez AIDA said...

salam raya dari aida, eima.
cantik ber royal blue sefamili :)
aida biru jugak, biru campur-campur hi hi...