Thursday, September 22, 2016

Makan Tengahari di Mr. Kabab & Biryani Putrajaya

10.09.2016

banyak kedai sekitar Putrajaya yang dah tutup
nak makan kat mamak memang dah jemu 
dah setiap pagi sarapan kat mamak kot 
sebelum hantar Fahim ke sekolah kami sarapan dulu kat kedai mamak tepi sekolah fahim ni 

so hari tu kami makan tengahari di Mr. Kabab & Biryani Putrajaya
aku order Nasi Mendy Ayam untuk aku dan Fahim 
Alisha kongsi ngan mama 
enPanjang order Poori dengan kuah Dalca
enPanjang cakap sedap poori tu .... lebih sedap dari kat mamak

Airkrim Strawberi dan Vanilla untuk budak berdua


Nasi Mendy Ayam 


Poori dengan Kuah Dalca 

habis satu pinggan Fahim makan 


anak dara biasa la senyum je lebih 
makan sikit-sikit  je 
janji makan ye dik 
budak kecik ni makin hari makin gelap kelam 
asyik mandi laut mandi kolam je 


Total makan hari tu RM50 tepat 
alhamdulillah ... harga berbaloi dengan rasa dan kekenyangan 


11 comments:

Qhaifa Nur said...

Asyik makan kat mamak mmg jemu...
Amboi Fahim bole licin 1 pinggan, sedap ya

mama tisya said...

Lama xmkn nasi arab kt restaurants.. Aritu hubby try masak guna noxxa..

mama tisya said...

Lama xmkn nasi arab kt restaurants.. Aritu hubby try masak guna noxxa..

Nad MamaZN said...

mmg sedap food kt kedai ni. kami slalu gak makan kat sini. sejak adik kita awal2 keje putrajaya smpi skrg dia dah anak 2 haha! dulu kedai ni sebijik je. skrg ni berderet kedai dia kan.. harga pun dah naik. tp sedapnya tetap konsisten

nuyui a.k.a miss YUI said...

nmpk sdp tu kak..
oklah hrga tu.

LYAfrina said...

sedapnyaaaaaa

Puan Kutu said...

Makan mamak sekali sekala ok la.selalu yak boleh p.haha..

Nasi arab ni en suami n aiman suka la.sy peminat western.hihi

Puan Kutu said...

Makan mamak sekali sekala ok la.selalu yak boleh p.haha..

Nasi arab ni en suami n aiman suka la.sy peminat western.hihi

ch@ said...

comel alisya ko mek, adli aku semakin gelap dan semakin mengurus, aktif dia kus semangat. kalo aku di ajak makan kat luar, suka tersangat-sangat. hiii

hainom OKje said...

Patutlah ko kurus Ma....makan sikit. Satu pinggan kongsi bertiga. Hei...bilalah mak nak kurus ni...
Alahai mak ni kalau cicah kuah Dalca jer mmg tak berapa nak jalan....kena ada kari ngan sambal pergh!

hainom OKje said...

Patutlah ko kurus Ma....makan sikit. Satu pinggan kongsi bertiga. Hei...bilalah mak nak kurus ni...
Alahai mak ni kalau cicah kuah Dalca jer mmg tak berapa nak jalan....kena ada kari ngan sambal pergh!