Thursday, December 29, 2016

Alisha masuk Prasekolah


ikut rasa hati malas nak masuk kerja lagi 
nak bermalasan di rumah lagi
bestnya bercuti 

stop dulu pasal cuti ni nak cerita pasal my Alisha 

28/12/2016

Alisha dengan rasminya sekarang adalah murid Prasekolah tahun 2017
memang perancangan aku nak anak-anak aku masuk Prasekolah sebab aku percaya dengan sistem pendidikan negara kita dan aku nak biasakan Alisha dengan suasana sekolah sebenar 
risau nanti mengambil masa untuk biasakan dengan suasana di darjah 1 nanti 
fahim dulu pun macam tu 
tapi nampaknya Alisha lebih matang dari abang dia 
anak kedua kot ...berdikari walaupun manja 

walaupun tadika Alisha sekarang aku sangat berpuas hati 
dalam cara pendidikan mereka, teachers yang baik dan Alisha boleh membaca jawi dan rumi ringkas
memang rasa sayang nak pindahkan Alisha ke sekolah baru tapi ini demi tahun 2018 nanti 
aku nak Alisha lebih berdikari seperti abang dia 

Good Luck Alisha 
si kecik mama yang mama masih anggap dia baby lagi 

sarapan dulu sebelum pendaftaran 


kawan setadika juga satu pra dengan dia cuma berlainan kelas 
happy sungguh 


semoga Alisha lebih berdikari, cerdik dan bersedia untuk darjah 1 tahun 2018 nanti 



4 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

rasa mcm bru je tgk gmbr dia waktu baby kak..

huhuhu..

dh bsr dia.

dear anies said...

kejap je dah msk sekolah kan...nnt tup2 dah jd anak dara org ;-)

hainom OKje said...

Betul...setuju sangat, tapi tulah kadang kadang susah nak dapat pra sekolah nikan...Kira berani jugaklah Alisha ni tak menangis. Mungkin dah terbiasa dengan tadika kot ye Ma.

adianiez AIDA said...

cantik nyer alisha...