Monday, December 5, 2016

takut pulak aku baca posting ni

sejak akhir-akhir aku  tengok semakin tak bertamadun posting jual menjual kat FB 
semakin kurang beradab dan hilang rasa malu 

contohnya seperti ni 
bukan niat nak mengaibkan sesiapa tetapi hanya sebagai pedoman kepada peniaga lain di luar 
tak semua bakal pembeli dan netizen rasa teruja dengan ayat anda tu 
ada yang terbuntang biji mata macam aku ni 





yang jual pun wanita yang cantik 

hhmmm mungkin aku ni kuno 
tapi tak sesuai kot jual secara terbuka mcm ni ...
 menggalakkan seks bebas dikalangan remaja/dan golongn belum kahwin
memang tujuan asal untuk suami isteri tapi disebaliknya selalunya yang berlaku 
memula aku baca ni terbayang pulak muka wanita ni mengerang ..... tu aku hat orang lelaki kat luar sana tu macamana la gamaknya kan...






16 comments:

Shahida Dzulkafli said...

Setuju sangat...
Penjual sekarang nie memang dah tak rasa malu..
Bukan main lagi ayatnya.. memnag kita yang tengok rasa nak muntah ijo..
Sha pun tak berkenan dengan markting yang macam nie..

syawalsimpsons said...

salam eima...aku yg baca ni pon takut je lahai bila mengenang pompuan ni..ni terlalu menonjol sgt ni....aku pulok yg malu...

mOnamie said...

gilo ka apo.. baca pon malu oi

mama tisya said...

uikss...ada ek jual gtu isk2..malu ler

Norhayati Mohd Isa said...

Aduhai ..
Hilang sudah perasaan malu kan eima..
Tak kan nak melariskan jualan..
Sanggup tolak ketepi perasaan malu..

Kata Imam Syafie
"Iman dan malu itu dua sekawan, jika hilang malu, hilang pula iman"

Semoga mereka diberikan hidayah..

nuyui a.k.a miss YUI said...

tp tkt juga org pergunakan gmbr org lain dan mnyamar sbg seller.

risau gak

mcm mcm niaga tapi ada gak mcm xkena.

.:Yana:. said...

uish...

LYAfrina said...

huhu...kita y membacanya pom malu...adoiiiii....

Warisan Petani said...

ish2

Qhaifa Nur said...

Kita yg baca pun malu kan...alahai

Aty_Fared said...

OOOMMMMMGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG............. aku pon maybe kuno tak ley terime sangat bende2 terbuka macam ni.. huhu.. sekarang..apa sahaja boleh jual buat duit..
at least..buat lah personal page yang tak de tayang2 muka bagai.. orang dok imagine mesti die laki bini guna..muwahahaha...

Chekgu Azrine said...

Ish..xmalunya..huhu..
Betul sis..mmg akn trbyg2..kalau lelaki lg la kot.dia tak takut ke org2 gler seks pm dia ckp bnda2 xsenonoh..hiuhhu

Fatin said...

Yuks! Gelinya baca benda ni. X malu betul siap selfie lagi penjual tu. Bangga sgt ke jual benda tu smpi selfie diri sendiri??

Kira Sakura said...

errrrr serius memang kadang malu baca ayat penega barang2 macam ni. kalau tanya dorang memang jawapannya standard. nak jual barang katanya. tapi tula sedangkan kita yang perempuan pun malu baca. kalau laki ni otak dorang suka membayang nguuuu

hainom OKje said...

Heiiii ngerinya pompuan ni. Sanggup ek dia. Kotnya kena hack tak Ma akaun FB dia. Nanalah tau org perdajal dia

adianiez AIDA said...

mengerikan...
menggelikan...
menakotkan!!!