Tuesday, January 24, 2017

Dari Langkawi singgah ke Penang Pula | Percutian Hujung Tahun 2016

24/12/2016

dari Langkawi  kami transit di Sungai Petani sebelum ke Penang 
rehat semalam dan bertragedi 
selepas semua selesai kami terus gerak ke Penang 
menginap di TM Resort Tg. Bungah 
kami sepatutnya berada di sini 4 Hari 3 Malam 
tapi kami singkatkan kepada 3 Hari 2 Malam sahaja 
walaupun dah buat bayaran penuh ... burn je la
kesnya sebab dapat apartment tingkat 3 ... memasing kalau dah naik tak nak turun dah ... hahaha
pagi-pagi 26/12/2016 kami dah gerak balik KL dah


berendam sampai puas sebelum balik rumah bersedia untuk sesi persekolahan pulak



esoknya 25/12/2016
jalan-jalan Penang 
tapi kami tak pi banyak tempat pun 
malas sebab nak jem kot ...lagipun aku tak suka nak pi jalan ni nak berpandukan waze bagai 
letih haaiiihhh

kami ke Fort CornWallis dan Muzium Penang je kot 





Harga Masuk ke Fort CornWallis
RM10 untuk dewasa dan RM5 untuk Kanak-kanak \
Alisha percuma 

tak ada apa pun dalam ni cuma tinggalan kota pertahanan zaman Francis Light sahaja 
yang dapat di sini ialah refresh balik pelajaran sejarah dulu-dulu 

lepas makan kami singgah Muzium Penang 
banyak barangan antik/perabot pelbagai kaum di Penang 
tak banyak sangat cerita di dalam ni ...  muzium yang kecil di tengah bandar 


Fahim yang banyak tanya kalau masuk muzium letih nak berjawab 
budak tengah nak membesar .... macam-macam soalan dia sampai kita ni speechless
otak tepu terus .. rasa nak hantuk kepala kat dinding sebab kita tak leh nak jawab soalan dia tu 



habis melawat kami balik ke TM Resort 
berehat petang terjun kolam lagi




7 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

boleh lah imabu sejarah lama..ihihih

Suria Lekatlekit said...

cuti kita di bekukan.. MIL tengah uzur so suami tak boleh nak tinggalkan mak dia.. so baca entri orang pergi bercuti je la.. penang ni kalau balik kampung boleh la jenjalan.. sebab tak jauh.

ADEEYA said...

Best holiday ni mandi pool je hehehe. Seharian berendam takpa.
:D

mama tisya said...

cuti sekolah jammed penang hehe..berendam pool suka la ank2 tu

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

baby bumb kah itewww

hainom OKje said...

Tak makan mee goreng sambal sotong ke kat situ Ma? Hakak sampai sekarang teringat mee tu rasa muak pulak

LYAfrina said...

seronoklah anak2... jalan2