Monday, January 16, 2017

Naik Menara Kedua Tertinggi Malaysia | Menara Alor Setar


23/12/2016

lepas keluar dari Pulau Langkawi kami singgah makan di Alor Setar kedai makan sepupu aku
kemudian on waze cari Pekan Rabu dan singgah Menara Alor Setar

hahaha orang kedah on waze oi nak pi Pekan Rabu
kihkihkih

aku unfamiliar sikit dengan Alor Setar
almaklumla jarang berjalan di negeri sendiri, kecik-kecik dulu banyak dok rumah dari merewang
nasib baik jalan kat Alor Setar ni tak banyak berubah ...sama je dari dulu

aku tak beli apa-apa pun kat Pekan Rabu MIL je membeli kuih muih tradisional

kami naik Menara Alor Setar
ini kali kedua aku naik
kali pertama dulu waktu remaja belasan tahun
aku pun tak ingat apa yang berubah ...sama je kot
cuma agak berbeza dengan Menara Kuala Lumpur  yang kami naik tahun 2015 yang lepas

seperti biasa Staf TM ada diskaun tapi bukan staf TM pun
anak staf TM je ikut kami

Harga Tiket Menara Alor Setar
tak mahal pun .... murah je ....
disebabkan aku agak letih aku memang kurang ambil gambar dari atas ni 

Menara Alor Setar adalah Menara ke 19 tertinggi di dunia dan ke2 tertinggi di Malaysia dengan ketinggian 165.5 Meter 


Bandar Alor Setar


kami 

sebab botol mineral ni unik kami beli sorang satu RM1.60
sampai sekarang belum minum airnya .... 


dari Menara Alor Setar kami terus ke Sungai Petani 
singgah tidur semalam di sana 


10 comments:

Sheila Adziz said...

akak pun belum pernah ke sini sis... anak2 slu duk minta naik menara ni tp lum da rezeki lg sampai sana...

idzwa kamaruddin said...

owowoww..macam best je nih! biler nk sampai ni..

nuyui a.k.a miss YUI said...

xpnh naik menara ni..huhuh

tiga lalat said...

tajuk tu "tertinggai" ye mkcik., hehe2 bestnyer naik satu famili menara alor setar tuuuh

eima said...

ye pakcik lalat ..saya dah betui kan dah ... hahahhaha

Inani Hazwani said...

Bestnyaaa dapat naik menara ni. Nani haritu tengok dari jauh je menara ni tak berpeluang lagi nak ke situ. Hehe.

dilazfamily said...

Rindu Kedah. Ada rezeki tahun ni nak pergi Kedah. Mengimbau kenangan lalu

nurbijen said...

sayang pulak nak minum air dari botol yg cantik tu..

.:Yana:. said...

ingat dulu jalan2 ngan family in law..mase dhia kecik dulu..sempat gak la naik menara ni..gayat sebab tinggi..penin pandang bawah..

hainom OKje said...

Wuihhh....hijau oiii sedondon hihi....
Alahai kesiannya, tak pernah le pusing bandaq Aloq Setaq. Kalau ada peluang boleh gak naik menara.