Tuesday, January 10, 2017

Tempat Makan Sedap di Langkawi | Laksa Warung Zam Pak Tua Tepi Maybank, Kuah

Payah juga aku nak cari laksa sedap ikut tekak aku ni
almaklumla orang Utara .... asal pulak dari Langkawi 
laksa memang jadi makanan kegemaran aku 

Laksa yang sedap mengikut tekak aku mestilah :
1. cukup asamnya
2. cukup masinnya
3.kuah mesti pekat sesedap rasa

walau kat Langkawi pun tak semua tempat laksanya sedap 
tapi kat satu gerai ni memang confirm sedap 
berkali dah aku makan ...dari dulu sampai sekarang memang begitu la sedapnya 
dah makan banyak kali baru aku nak review sebab confirm sedap 



Laksa Warung Zam Pak Tua
RM4.00 sepinggan 
puas makan hari tu baru lepas makan nasi kat Restoren Kak Tie Nasi Campur
aku makan pulak laksa ni ...habis semangkuk ...sedap punya pasal 
sengkak perut....mengah .... 
enPanjang pi maybank buat urusan apa yang patut .... aku layan laksa sesorang kat warung 


Mudah je nak cari Warung Zam Pak Tua ni 
tepi Maybank Kuah kat Jalan Pandak Mayah 
kat sini bukan laksa ja sedap
Cendol pun sedap ... nasi lemak bungkus pun sedap
enPanjang pekena cendol 





Petang sikit lajak ke tepi Airport Langkawi 
pekena Laksa Ikan Sekoq 
kali ni try food truck tepi Laksa Power 


boleh tahan juga laksa dia ...sedap juga tapi tak leh nak lawan hat kat pekan kuah tadi tu 
lagi sedap 
aku ni kurang gemar sikit laksa makan dengan ikan rebus macam ni ....
ikan tu aku bagi ke atok fahim 
pak mentua aku ni hantu ikan ... kih kih 


untuk fahim beli sosej je 
mudah ...untuk minum petang ..malam karang nak makan lagi kan ...
tapi Fahim tamak risau tak cukup kononnya

disebabkan aku dah terlampau kenyang ... baru lepas makan laksa pekan kuah tadi 
enPanjang yang habiskan laksa tu .... beria laki aku tu order untuk bini dia
maaf la ye ...bini mu kenyang sangat dah ni
nak tolong habiskan sosej Fahim yang tamak tadi beli sampai 12 ketul pastu makan 3-4 je 


lepas budak-budak tu main pasir kejap sebelum matahari jatuh 
tak elok dok tepi laut time maghrib, pukul 7pm jom balik



12 comments:

Amanda Suria said...

Haih..x leh jadi ni..kena pi jugak ni..

mama tisya said...

lama xmkn laksa

Normi Nieza said...

sdapnya laksa..:)

TunSha Ayunie said...

Aduh... pekat memikat kuahnya tu. Aku pun suka laksa tapi sangat susah nak dapat laksa yang sedap...

Inani Hazwani said...

Kecur air liur tengok laksa tuu. Dekat Langkawi banyak laksa yang sedap sedap :)

azizah green line said...

terliurr laksa..nyumm

Cik Puan Eka said...

waduh2 fav betul laksa ni. Kena pulun makan banyak2 ni sebab lepasni kena pantang lagi setahun hehehehehehehehe

idzwa kamaruddin said...

Adehhhh sedap nyer laksa!

hainom OKje said...

Lama tak ke Langkawilah Ma...Nanti kalau pergi ingat nak try jugaklah cari gerai ni. Kalau jumpalah.... Dah katanya org Utara, Laksa jugak yg dicari ye Ma hihi....

Hihi....Hang ni menurut petua org tua tua jugak noh...maghrib maghrib kena duk dalam bangunan hihi

adianiez AIDA said...

warung zam pak tua tu mcm aida pernah gi.
kat hujung jalan, kan?
kalau btul, memang sedap!

Umi Nazrah said...

alahai, yg ni terliur. sebab saya hantu makan laksa. hahahahhaha

ibuayu said...

x pernah try mana2 laksa ikan seekor ni...nmpk sedap je